موضع مشاهیر
نوشته شده توسط : blogkhan

سلام، سال نو مبارك

موقعي كه اين مطلب را خوندم برام جالب بود كه چند نفر از مشاهير علم و ادب درباره پيامبر نظر دادن و البته همه محترمانه اعتراف به حقانيت ايشون داشتن گفتم شايد براي شما هم جالب باشد

تولستوي نويسنده و فيلسوف اخلاق گراي معروف روسيه كه آموزه هايش سرمشق رهبران بزرگ سياسي در جهان بوده است دركتاب اسلام و عرب دكتر گوستاولوبون ص154 و 159 نظريه صائبي در مورد پيامبر اسلام دارد. وي كه سرمشق افرادي همچون گاندي بوده چنين مي گويد: شخص شخيص پيامبر اسلام سزاوار همه گونه احترام و اكرام مي باشد. شريعت پيغمبر اسلام بعلت توافق آن با عقل و حكمت در آينده علمگير خواهد شد.

كارل ماركس فيلسوف سياستمدار و انقلابي آلماني الاصل در قرن 19 با درك عميق از شخصيت پيامبر عظيم الشان اسلام چنين اظهار مي دارد: محمد مردي بود كه از ميان مردمي بت پرست با اراده آهنين برخاست و آنان را به يگانه پرستي دعوت كرد و در دلهاي ايشان جاوداني روح و روان را بكاشت بنابراين او را نه تنها بايد در رديف مردان بزرگ و برجسته تاريخ شمرد بلكه سزاوار است كه به پيامبري او اعتراف كنيم و از دل و جان بگوييم كه او پيامبر خدا بوده است.

كتاب محمد عند علماء الغرب ص101

مهاتما گاندي در كتاب اسلام شناسي غرب ص 36 مي گويد: حيات شخص پيامبر اسلام به نوبه خود نشانه و سرمشق بارزي براي رد فلسفه عنف و اجبار در امر مذهب است.

جواهر لعل نهرو در كتاب نگاهي به تاريخ جهان مي گويد: مذهبي كه پيامبر اسلام تبليغ مي كرد به واسطه سادگي و راستي و درستي آن و دارا بودن طعم دموكراسي و برابري مورد استقبال توده هاي كشورهاي مجاور شد.

ولتر فرانسوي در كتاب اسلام از نظر ولتر ص 28 و 53 مي گويد: حضرت محمد بي گمان مردي بسيار بزرگ بود. وي جهانگشايي توانا، قانونگذاري خردمند، سلطاني دادگر و پيامبري پرهيزگار بود. او بزرگترين نقشي را كه ممكن بود در مقابل چشمان مردم عادي ايفا كند در روي زمين ايفا كرد.

پير سيمون لاپلاس منجم، رياضيدان بسيار معروف فرانسوي قرن 18 و 19 ميلادي مي باشد كه نظريات او تحولات بزرگي در مورد نجوم ايجاد كرده يكي از محققيني است كه در مورد دين مبين اسلام چنين اظهار نظر نموده است: گر چه ما به اديان آسماني  عقيده نداريم ولي آيين حضرت محمد(ص) و تعاليم او دو نمونه اجتماعي براي زندگي بشريت است بنابراين اعتراف مي كنيم كه ظهور دين او و احكام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش مي باشد و به همين جهت از پذيرش تعاليم حضرت محمد(ص) بي نياز نيستيم.

مجله مكتب اسلام ارديبهشت 52ص 69

پرفسور ارنست هگل يكي از بزرگترين و پر نفوذ ترين فلاسفه قرن 19 و آلماني الاصل در كتاب زندگاني محمد نوشته توماس كارلايل ص48 مي گويد: اسلاميت طرح خيلي جديد و در عين حال، طرح غير مخدوش و بسيار عالي توحيد است.

هربرت جرج ولز نويسنده و محقق انگليسي در كتاب سرمايه سخن مي گويد: اسلام تنها ديني است كه هر بشر شرافتمند مي تواند به داشتن آن افتخار ورزد و تنها ديني است كه من دريافته ام و بارها گفته ام كه از سر خلقت آگاه است و با راز آفرينش آشنا و همه جا با تمدن همراه است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: