وقتي دلمو به پنجره فولاد تو بستم
نوشته شده توسط : blogkhan
 
 
مجيد اخشابي در گفتگو با خراسان از دو اثرش درياره امام رضا (ع) مي گويد:

وقتي دلمو به پنجره فولاد تو بستم

نويسنده: محسن هوشمند


صدايش در تيتراژ سريال هاي تلويزيوني هم چون «گمگشته» براي ما آشناست و او را با برخي آلبوم ها و آثار ديگرش مانند «سکوت مهرباني» مي شناسيم. مي گويد:«تا هنرمند به موضوعي تعلق خاطر نداشته باشد، نمي تواند اثري برگرفته از احساسات را خلق کند و به نوعي تا زماني که هنرمند تاثير نپذيرد نمي تواند ديگران را متاثر کند.» ايام دهه کرامت و سالروز ولادت ثامن الحجج(ع) بهانه اي شد تا به سراغ يکي از هنرمندان فعال در زمينه توليد آثار مرتبط با علي بن موسي الرضا(ع) برويم و دقايقي را با او هم کلام شويم. «مجيد اخشابي» خواننده جوان کشورمان که تاکنون ۲اثر را با موضوع حضرت رضا(ع) توليد کرده است از اين رو سال گذشته در زمره هنرمندان توليدکننده آثار در اين زمينه مورد تقدير آستان قدس رضوي قرار گرفت، در اين گفت وگو از شرايط توليد آثار هنري با موضوع امام رضا(ع) و ضرورت هاي توليد اين گونه آثار سخن مي گويد.

عشق، ارادت و تعلق خاطر
عشق، ارادت و تعلق خاطر؛ اين ها کليد واژه هاي اولين جمله هاي «مجيد اخشابي» در گفت وگو با ماست. وقتي که از اين خواننده جوان درباره ظرفيت هاي وجود بارگاه ملکوتي علي بن موسي الرضا(ع) در کشورمان براي توليد آثار هنري مي پرسم و مي گويم که آيا از اين ظرفيت به خوبي استفاده شده است؟ اين طور پاسخ مي دهد:«همواره در طول تاريخ عشق، ارادت،ابراز محبت و تعلق خاطر منشاء بروز و حدوث آثار هنري بوده است. يعني هنرمند بايد از محيط اطرافش تاثير بگيرد، عاشق باشد، احساس رضايت کند، تعلق خاطر داشته باشد و در بعضي صحنه هاي اجتماعي حضور يابد تا به هر صورت احساسات و عواطف اش دستخوش تغيير و تهييج شود و بتواند اثري حاوي احساسات را خلق کند. در واقع اگر هنرمند بخواهد در حالت عادي اثري را توليد کند و خودش تحت تاثير قرار نگيرد، بديهي است که کارش چنگي به دل نمي زند. وجود مبارک حضرت رضا(ع) و بارگاه منورشان در ايران نيز طي سال هاي طولاني منشاء بروز احساسات و عواطف بسياري از ارادتمندان به ساحت ايشان و به ويژه هنرمندان بوده است که همه اين احساسات مي تواند منشاء توليد اثر هنري باشد. من فکر نمي کنم کسي به حرم حضرت برود و انديشه و ذهنش آرام و پويا نشود. به طور قطع يک هنرمند هم به همين صورت است. خود من هر زمان که توفيق زيارت نصيبم مي شود، مملو از افکار و احساسات گوناگوني مي شوم که همراه با عشق و ارادت انسان را به عالم ديگري پرتاب مي کند و همين احساسات بود که باعث شد تاکنون ۲ اثر را با موضوع حضرت رضا(ع) توليد کنم.»


آثار مرتبط با امام رضا(ع) را عاشقانه ساختم
«مجيد اخشابي» در ادامه چند جمله اي از آثاري که درباره امام رضا(ع) ساخته است، سخن مي گويد: «من يکي از اين آثار را ۲سال قبل خواندم و يک مورد ديگر را امسال کار کردم. نمي دانم که اين آثار چه تاثيري بر عاشقان حضرت گذاشته است ولي من مي توانم بگويم که اين کارها را عاشقانه ساختم.» «سکوت مهرباني» عنوان اثري است که مجيد اخشابي ۲سال قبل با موضوع امام رضا(ع) توليد کرد. او هم چنين اثر ديگري با عنوان «سنگ صبور» را نيز در اين زمينه آهنگ سازي کرده که قرار است با خوانندگي «اميرحسين مدرس» در سال جاري منتشر شود. يه دل شکسته افتاده زير دست و پاي زوار... چي مي شد مثل کبوتر زير ايوونت بمونم... دلمو به قفلاي پنجره فولاد تو بستم... چند مصرع از آهنگ «سکوت مهرباني» مجيد اخشابي است.


همکاري مديران موانع را هموار مي کند
بخش بعدي گفت وگوي ما با خواننده جوان کشورمان درباره موانع موجود بر سر راه توليد آثار هنري با موضوع امام رضا(ع) و ميزان حمايت هاي موجود در اين زمينه است.

مجيد اخشابي در عين حال که بر وجودبرخي موانع و حساسيت ها درمسير توليد آثار هنري در اين زمينه اذعان مي کند بر اين نکته هم تاکيد دارد که همکاري برخي مديران به ويژه در مجموعه آستان قدس رضوي باعث شده است که اين مشکلات هموار شود: «در مجموع برخي موانع ومشکلات بر سر راه توليد آثار در حوزه هاي مختلف به ويژه موسيقي وجود دارد که به طور قطع وقتي قرار باشد اثري با موضوع امام رضا(ع) توليد شود حساسيت هاي بيشتري نيز با آن همراه مي شود. اما خوشبختانه حضور برخي مديران فهيم و انديشمند خيلي از مسائل را حل مي کند. من خودم بارها با مسئولان آستان قدس رضوي و به ويژه دکتر علوي قائم مقام توليت آستان قدس ملاقات داشته ام و برايم مايه خرسندي است که انسان هاي انديشمند و جامع نگري در اين مجموعه فعاليت مي کنند و چنين مسئوليت هاي خطيري را بر عهده دارند. با وجود اين مسئولان همه موانع را هموار مي کنند و شرايط براي توليد آثار و قرارگرفتن آن در اختيار علاقه مندان فراهم مي شود.»


منبع: خبرگزاري خراسان رضوي
سه‌شنبه 1390/07/12



كلمات كليدي: خبرگزاري خراسان رضوي، دلمو به قفلاي پنجره فولاد تو بستم، مصاحبه، گفتگو، مجيد اخشابي در گفتگو با، مجيد اخشابي، روزنامه، مجله، هفته نامه، دو هفته نامه، گفتگو با مجيد اخشابي، مصاحبه با مجيد اخشابي، مصاحبه هاي مجيد اخشابي، آرشيو كامل مصاحبه هاي مجيد اخشابي، گفتگوهاي مجيد اخشابي، مهر، ايسنا، ايسكانيوز، روزهاي زندگي، سروش، سايت رسمي مجيد اخشابيKeywords: interviews, talks, talks with Akhshaby Majid, Majid Akhshaby, newspapers, magazines, weeklies, two weeklies, talks with Akhshaby Majid, Majid Akhshaby interview, interviews Akhshaby Majid, Majid Akhshaby archive interviews, meetings, Majid Akhshaby, October, ISNA, ISCA, days of life, Soroush, M. Akhshaby Official Site





:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: