اختتاميه ششمين جشنواره وبلاگ نويسی رضوی
نوشته شده توسط : blogkhan
گروه فضای مجازی: مراسم اختتاميه ششمين دوره جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی با هدف به كارگيری فناوری‌هـای جديد در ترويج و توسعه فرهنگ رضوی شب گذشته، 12 مهرماه، در محل سالن «كوثر» صدا و سيما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايران)، اين مراسم كه با نواختن سرود جمهوری اسلامی ايران و تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد توسط حامد شاكرنژاد، قاری بين‌المللی كشورمان آغاز شد، ميزبان مسئولان صدا و سيما و برخی از برگزيدگان اين جشنواره در بخش‌های مختلف بود.

در ابتدای اين مراسم، مجتبی كشاورز، دبير ششمين جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی و سومين جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های ديجيتال و مدير شبكه تلويزيون اينترنتی امام رضا(ع) گزارشی از روند برگزاری اين دوره از جشنواره ارائه داد.

وی در اين‌باره گفت: در جشنواره امسال شاهد 25 درصد رشد در سطح شركت‌كنندگان در بخش‌های مختلف بوديم. بيش از 66 سايت فعال، 51 نرم‌افزار تخصصی و 1385 وبلاگ با موضوع فرهنگ و سيره رضوی در اين جشنواره ثبت‌نام كردند كه از اين ميان 3 سايت، 8 نرم‌افزار و 18 وبلاگ توسط داوران مجرب و متخصص به عنوان برگزيده انتخاب شدند.

كشاورز در ادامه افزود: هيات داوران جشنواره امسال شامل 13 نفر از متخصصان در بخش‌های مختلف بودند كه همگی آثار را در زمينه سايت، نرم‌افزار و وبلاگ از لحاظ هنری، فنی و محتوايی مورد بررسی و ارزيابی قرار دادند.

پس از سخنرانی دبير جشنواره گروه همخوانی «محراب» به اجرای برنامه پرداخت و سپس «سيدباقر پيشنمازی»، مدير شبكه قرآن و معارف سيما، سخنانی ايراد كرد.

سيدباقر پيشنمازی:
پيامبر اسلام(ص) به واسطه محبت الهی همه مشكلات را تحمل كرد و تمدن اسلامی را به نقطه‌ای رساند كه امروز ديگر تمدن‌های جهان در برابر آن زانو زده‌اند. حتی كسانی كه از اخلاق و حقوق بشر تا دوهه قبل سخن می‌گفتند امروز ماهيت اصلی خود را نمايان كرده‌اند و برخی از آن‌ها توهين به پيامبران الهی و حتی آتش زدن قرآن كريم را در دستور كار خود قرار داده‌اند
مدير شبكه قرآن و معارف سيما ضمن تقدير و تشكر از تمامی شركت‌كنندگان در نهمين جشنواره رضوی اظهار كرد: همان‌گونه كه برای ورود به حرم ائمه اطهار(عليهم‌السلام) بايد اجازه گرفت، برای ورود به فضای مجازی رضوی و ايجاد وبلاگ و وب‌سايت و يا توليد نرم‌افزارهای رضوی نيز اين حس «اذن و اجازه‌ ‌گرفتن» بايد در افراد ايجاد شود تا با خلوص نيت به فعاليت بپردازند.

وی در بخش ديگری از سخنانش تصريح كرد: منابع ارزشمند اسلامی بايد دست‌مايه توليد محتوا برای وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌ها باشد؛ زيارت «جامعه كبيره» يكی از منابع مهمی است كه بايد در اين فعاليت فرهنگی به آن توجه شود و وبلاگ‌نويسان با مراجعه به اين منبع ارزشمند از محتوای آن بهره ببرند.

پيشنمازی همچنين عنوان كرد: قبل از ورود به بحث فرهنگ رضوی پيش‌نيازی لازم است. اين پيش‌نياز را قرآن كريم و ائمه اطهار(عليهم‌السلام) به ما معرفی كرده‌اند. قبل از اين‌كه پيام يك نفر را به فرد ديگری منتقل كنيم ابتدا بايد محبت اين فرد را در دل مخاطب ايجاد كنيم و سپس، سخن وی را انتقال دهيم. اگر اين محبت ايجاد شود سخن هم اثر مضاعفی خواهد داشت. خداوند قادر متعال برای رساندن پيام خويش به بندگان از همين روش بهره برده است.

وی همچنين افزود: خداوند زمانی كه می‌خواهد حضرت موسی(ع) را برای ماموريتی مهم آماده كند قبل از هر چيز وی را شيفته خويش می‌كند و اين محبت نسبت به خداوند است كه همانند موتوری قدرتمند، حضرت موسی(ع) را به حركت وا می‌دارد و وی را به مقاومت در برابر تمام سختی‌ها تشويق می‌كند. برای اين‌كه بنده خدا در محضر الهی قرار بگيرد ابتدا بايد محبت خداوند در دلش ايجاد شود. پرورش و رشد يك اقدام دو طرفه است يعنی اين‌كه علاوه بر پرورش مناسب از طرف پرورش‌دهنده، پرورش‌گيرنده هم بايد استعداد و آمادگی لازم را داشته باشد.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما همچنين تاكيد كرد: پيامبر اسلام(ص) به واسطه محبت الهی همه مشكلات را تحمل كرد و تمدن اسلامی را به نقطه‌ای رساند كه امروز ديگر تمدن‌های جهان در برابر آن زانو زده‌اند. حتی كسانی كه از اخلاق و حقوق بشر تا دوهه قبل سخن می‌گفتند امروز ماهيت اصلی خود را نمايان كرده‌اند و برخی از آن‌ها توهين به پيامبران الهی و حتی آتش زدن قرآن كريم را در دستور كار خود قرار داده‌اند. چنين اقداماتی نشانگر حقارت ديگر تمدن‌ها در برابر تمدنی است كه پيامبر اسلام(ص) بنيان نهاد.

پيشنمازی گفت: اين زحمات پيامبر(ص) مزد می‌خواهد اما اين مزد به پيامبر اسلام(ص) نفع نمی‌رساند بلكه به خود مردم منفعت می‌رسد. پيامبر(ص) به مسلمانان می‌گويد كه در برابر كارهايی كه انجام داده است، هيچ توقعی ندارد جز آن‌كه مسلمانان به خويشاوندان وی مهربانی كنند. اما آيا اين مهر و محبت كمكی به خويشاوندان پيامبر(ص) می‌كند؟ قطعا نه، بلكه به مسلمانان كمك می‌كند تا شخصيت و زندگی خود را بسازند. دريافت مطالب تنها نبايد به شنيدن ختم شود بلكه بايد از گوش به دل برسد.

وی در پايان سخنان خود ادامه داد: توليدكنندگان محتوای رضوی بايد بتوانند دل‌های مخاطبان را تسخير كنند و در زندگی آنان مؤثر باشند. به حركت درآوردن مخاطب از يك نقطه به نقطه ديگر يك محرك لازم دارد و اين چيزی نيست جز محبت ائمه اطهار(عليهم‌السلام). امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد كه محبتش به ذات لايزال را وسيله‌ای برای رسيدن به رضايت الهی قرار دهد. اگر می‌خواهيد فرهنگ رضوی را به مخاطب منتقل كنيد ابتدا محبت امام رضا(ع) را در دل مخاطبان ايجاد كنيد.

در اين مراسم همچنين از مجيد اخشابی به دليل توليد اثری با موضوع امام رضا(ع) تقدير و تشكر شد.

«علی امينی»، كودك شش ساله حافظ و مفسر قرآن نيز در اختتاميه اين دوره از جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی حضور داشت و با پاسخ به سوالات قرآنی حاضران در اين مراسم، آنان را به وجد آورد.

معرفی و تقدير از برگزيدگان اين دوره از جشنواره در بخش‌های وبلاگ‌‌، نرم‌افزار و سايت پايان‌بخش اين مراسم بود.

لازم به ذكر است، برگزيدگان ششمين جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی و سومين جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های ديجيتال علاوه بر جوايز درنظر گرفته شده برای اين دوره، به همت دبيرخانه جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی و به مناسبت ميلاد فرخنده امام رضا(ع) به مشهد اعزام می‌شوند.

اين برگزيدگان همچنين قرار است در مراسم اختتاميه جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) كه در مشهد برگزار می‌شود، شركت كنند.

امسال جوايز متفاوتی برای برگزيدگان اين جشنواره درنظر گرفته شده بود؛ جوايز نفرات برتر جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی به اين شرح است.

نفرات اول: تنديس، لوح تقدير، كمك هزينه سفر به حج عمره به ميزان ده ميليون ريال؛ نفرات دوم: تنديس، لوح تقدير، هزينه سفر به عتبات عاليات به ميزان پنج ميليون ريال، نفرات سوم: تنديس، لوح تقدير، هزينه سفر به سوريه به ميزان سه ميليون و پانصدهزار ريال.

جوايز نفرات برتر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های ديجيتال نيز چنين است؛ نفرات برتر: تنديس، لوح تقدير، كمك هزينه سفر به حج عمره به ميزان دوازده ميليون ريال، نفرات ممتاز: تنديس، لوح تقدير، هزينه سفر به عتبات عاليات به ميزان شش ميليون ريال.

منبع:خبرگزاري قرآني ايران
چهارشنبه 13 مهر 1390


كلمات كليدي: تازه چه خبر، آخرين خبرها از مجيد اخشابي، مجيد اخشابي، اخشابي، سايت رسمي مجيد اخشابي، تازه ترين اخبار، خبرگزاري مهر، خبرگزاري فارس، خبرگزاري موج، حبرگزاريهاي ايران، اخبار، خبر، اخبار داغ، خبرهاي داغKeywords: News, Latest News from Akhshaby M., M. Akhshaby, Akhshaby, M. Akhshaby official site, latest news, Mehr, Fars News Agency, News, Hbrgzaryhay Iran, News, news, hot news, hot news





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: