طبیعتگردی در دره قاهان
نوشته شده توسط : blogkhan

قم، عکس، دانلود، روستاگردی، معرفی روستاهای ایران، طبیعتگردی، دره قاهان، روستای قاهان، پاییز، عکس از عدالت عابدینی، Iran, Iran villages, photo by Edalat Abedini

روستای قاهان از بخش های خلجستان قم با ارتفاع 1530 متر در 35 کیلومتری جاده ساوه ـ سلفچگان و  در حدود 80 کیلومتری شهر قم واقع شده است و دارای آب و هوای کوهستانی است.
 راه های دسترسی به این روستا جاده ساوه ـ سلفچگان است و البته علاوه بر ورودی ساوه، جاده قم ـ ساوه نیز مسیر مناسبی است که در سه‌راهی آوه با جاده سلفچگان تقاطع دارد  از جاذبه های دیدنی این روستا، دره ی زیبا و منحصر به فرد قاهان است.
به لحاظ تقسیمات کشوری، دره قاهان در حوزه استان قم قرار دارد و به لحاظ جغرافیایی در واقع در مرز استان قم و استان مرکزی است و البته به عنوان منطقه ویژه گردشگری این استان ثبت شده است؛
البته انتهای این دره به کوه های تفرش ختم می شود.
دره قاهان نیز یکی از زیستگاه‌های اصلی درختان کهنسال ایرانی به ویژه چنار است و در فصول مختلف سال این دره زیبایی خاص خود را دارد؛ بهاری سرسبز، تابستانی ییلاقی، پاییزی رنگارنگ و زمستانی سرد و سپید.
طول این دره حدود 30 کیلومتر است که یک مجموعه روستا را دربر می‌گیرد؛ اما روستاهایی که به شکل خطی ممتد و به موازات جاده تفرش کشیده شده‌اند، به ترتیب عبارتند از: ‌آغلک، بنابر، جمزقان، قاهان، نویس، کاسوا و انجیله.
این دره در فصول مختلف سال، مسیری مناسبی است برای کسانی که علاقمند در نزدیک کویر، دره نوردی کنند و طبیعتی بسان طبیعت شمال را بنگرند.
وجود رودخانه‌های فصلی و حاصل دست قنات‌کاران ایرانی نیز این منظومه زیبا را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است تا دره‌ای سرسبز و پرمحصول شکل بگیرد

 


  بقیه تصاویر در ادامه مطلب






:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: