معرفی پنج کتاب
نوشته شده توسط : blogkhan
هر چند که در دنیای امروز جایگزین های متعددی به جای کتاب آمده است و خواسته اند که رقیبی جدی برای کتاب شوند، و در این آشفته بازار توانسته اند، طرفدارانی هم برای خود جذب کنند. اما این پرطرفدار بودن، دلیل بر خوب بودن آنها نمی باشد. این نقطه نظر اکثر افراد فرهیخته و فرهنگی است که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کتاب حتی با وجود وسایل ارتباطی جدید شود. 
با اینکه فاصله معرفی کتاب هایم نسبت به گذشته بیشتر شده است، اما اینها دلیل بر کم مطالعه بودنم نبوده است، چرا که مطالعه یکی از بهترین تفریحاتم است و چقدر خوشحالم می شوم که بتوانم کتابی را به دوستی هدیه بدهم. هدیه بگیرم که دیگر بیشتر. که اتفاقا دوست عزیزم احمد کم صدا کتاب «غیر قابل چاپ» را به من هدیه داده است  که آن را هم معرفی کرده ام.
دوستان دلیل متعددی برا ی کتاب نخواندن دارند که یکی از آنها قیمت کتاب ها است. دو سایت دانلود رایگان را هم معرفی کرده ام، امیدوارم که دیگر بهانه ای نباشد برای نخواندن
راستی شما اخیر کتابی را خوانده اید یا نه شرمنده اید که بگویید نه!؟فن داستان نویسی

کتابخانه مجازی تک کتاب
 کتابخانه امید ایران

فن داستان نویسی

ترجمه محسن سلیمانی
موسسه انتشارات امیر کبیر
422 صفحه

بسیاری از ما در زندگی فردی خود، یادداشت هایی داریم از زندگی روزانه. و گاهی این ها را به صورت مجموعه ای از خاطرات در می آوریم. یا آنها را نشر می دهیم و یا اینکه از خواندن آنها در آینده لذت می بریم. رعایت اصول نگارش می تواند نقش بسزایی در ماندگاری این یادداشت ها و تاثیر گذاری در مخاطبان داشته باشد.
کتاب  «فن داستان نویسی» همانگونه که از نامش پیداست به فن داستان نویسی می پردازد که با ترجمه ی بسیار خوب محسن سلیمانی همراه  است. بخش های اصلی این کتاب شامل کلیات، مصاحبه با نویسندگان و یادداشت های نویسندگان است

به کی سلام کنم به کی سلام کنم
سیمین دانشور
شرکت سهامی انتشارات خوارزمی
چاپ پنجم

این کتاب از مجموع 8 داستان کوتاه با نویسندگی خوب خانم دانشور تشکیل شده است. چهار داستان اول این مجموعه قبلا در نشریه «الفبا» به چاپ رسیده است، با این تفاوت که نویسنده در آنها تغییرات جزئی را داده است.
از «تیله شکسته» فیلمی تهیه شده است و به نمایش در آمده است.
شش داستان دیگر این مجموعه، اولین بار است که  چاپ و منتشر می شود. باید دانست که تمام داستان های این کتاب پیش از انقلاب مردم ایران نوشته شده است.
خواندن این کتاب جذاب را به دوستان توصیه می کنم.

غیر قابل چاپ

 

 

مجموعه داستان  «غیر قابل چاپ»
سید مهدی شجاعی
183 صفحه

این کتاب از مجموعه 8 داستان کوتاه به همراه چند نقد و نظر به چاپ رسیده است و در نتیجه بر اهمیت این کتاب افزوده است. نثر روان و ساده این کتاب از مختصات اصلی این کتاب است که با محوریت زنان به مسائل و مشکلات آنان در جامعه امروزی می پردازد . این کتاب هر چند در برخی جاها لحنی طنزگونه دارد، اما طنز آن بر گرفته از واقعیتی است اجتماعی که تلخ است.

 

اعتیاد به اینترنت و موبایلاعتیاد به اینترنت و موبایل

دکتر فرود حمیدیان
بررسی عوارض وابستگی به اینترنت، موبایل و بازی های کامپیوتری
دکتر فرود حمیدیان
154 صفحه

«زندگی در دنیای پیچیده کنونی، ما را با مسائل گوناگونی مواجه می کند که گاه موجب سردرگمی ما می شوند. نشر قطره به منظور پاسخ به پرسش های خانواده ها و یاری دادن به آن ها برای حل مشکلات شان، کتاب های تالیفی «روان و زندگی» را با همکاری گروهی از روان پزشکان، روان شناسان و استادان برجسته ایران متنشر می کند.
دکتر فرود حمیدیان دارای تخصص اعصاب و روان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند، تاکنون پژوهش های گسترده ای در زمینه موضوعات  جدید و روز آمد در چندین مرکز مشاوره انجام داده اند و صاحب مقالات متعددی درباره دیدگاه های روان شناختی و نقد ادبی هستند»

بهار 63بهار 63
مجتبا پورحسن
چاپ چهارم
برنده یازدهمین دوره جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات به عنوان بهترین رمان سال
۱۳۸۸

«من خیانت می کنم. به خودم خیانت می کنم. به چیزهایی که فکر می کنم. خیلی ها فکر می کنند آدم اول خیلی با خودش کلنجار می رود، خیلی آره نه می گوید تا بالاخره تصمیمش را می گیرد. اما همه ی آدم ها خیانت می کنند بعد برایش دلیل پیدا می کنند. من هم وقتی به تهمینه خیانت کردم دنبال این توجیهات بودم . ساعت ها می نشستم ورو به دیوار یا از پنجره زل می زدم به محوطه مجتمع پردیس و دنیایی را تصور می کردم که زندگی با تهمینه برآورده اش نکرده بود. دنیایی که همان موقع خلق می کردم تا توجیه کنم....»





:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: