پاناکوتای انار (آسان و بدون پختن)
نوشته شده توسط : blogkhan

پاناکوتا چیست؟

پاناکوتا به زبان ایتالیایی یعنی خامه ی پخته شده. چنین گفته می شود که برای اولین بار در استان شمالی "پیدمونت" ایتالیا تهیه شده است. چون آن منطقه کوهستانی و تپه بوده است بالطبع از لحاظ محصولات لبنی همچون خامه ی مرغوب، غنی بوده است. ضمناً مردم آن منطقه از زرده ی تخم مرغ در تهیه کیک و خمیر پاستا استفاده می کرده اند، پس مقداری سفیده تخم مرغ اضافی داشتند. بهترین کار برای تهیه یک دسر ساده و کاربردی، ترکیب خامه و سفیده ی تخم مرغ و مقداری عسل به عنوان شیرین کننده و پختن آن به روش بن ماری (پعنی طبخ روی حرارت غیر مستقیم) بوده است که مزه ای شبیه خامه ی پخته شده داشته است.

عده ای نیز معتقدند که چون خامه ی شمال ایتالیا از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب بوده است، دسر با استفاده از خامه به تنهایی و یا همراه با جوشانده ی استخوان ماهی (در اصل کلاژن استخوانها و همان ژلاتین طبیعی) تهیه می شده است و در معیت انواع میوه و فندق سرو میشده است.

بعدها روش های دیگری برای تهیه آن از قبیل مخلوط کردن خامه و شیر و شکر و ژلاتین و وانیل به کار برده شد. سرو آن به صورت تکنفره (از طریق برگرداندن قالب)  و با انواع توت ها (توت فرنگی، شاه توت و ...) ، عسل، سس کارامل، سس شکلات و پوره ی میوه ها می باشد.

 

درباره ی این دستور:

حس و زمان دسر "پختن" ندارید ولی دلتون یه دسر خوشمزه و شیک میخواد؟ نگران نباشید چون الان دقیقاّ شدید عین خودم. پس این رسیپی ساده رو امتحان کنید. این دستور اورجینالی برای تهیه این دسر نیست و روش تهیه متعلق به خودمه. آسونه چون پختن نمیخواد. خوشمزه است و هر کی خورده خوشش اومده و ضمنا این دسر بسیار با صرفه است. با مقادیر ذکر شده در دستور حدود 10 ظرف یک نفره نسبتا بزرگ دسر به دست آمد.





:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: