یک شبانه روز «ارغوان» برای آوا و فرید
نوشته شده توسط : blogkhan

نوشته: هومن بنائی / خبرگزاری هنر «آرتنا»

«ارغوان» داستان دیدار (آوا و فرید) است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که آوا و فرید در یک «شهر کتاب» با هم آشنا می‌شوند؛ در شب مرگ یک موزیسین معروف. برخورد اتفاقی‌شان بر گذشته و آینده هردوی آنها تأثیر می‌گذارد.
سال 13۸۶، تمام داستان در یک شبانه‌روز اتفاق می‌افتد و کم‌کم بار عاشقانه و دراماتیک در فیلم خود را نشان می‌دهد، داستان «ارغوان» در تلاش است به رابطه‌های انسانی بپردازد و در دو مقطع زمانی دهه پنجاه و هشتاد روایت می‌‌شود. موسیقی، تنهایی و عشق، مضامین داستان «ارغوان» است. در قسمت آخر بعد از خارج شدن آوا از خانه فرید فیلم به پایان می‌رسد. موسیقی، عشق و...
علی‌اکبر حیدری نویسنده فیلم سینمایی «ارغوان» در قسمت‌هایی از فیلمنامه، فلش بک‌های مربوط به دهه 50 زده و کدهایی را به مخاطب خود منتقل می‌کند، با برگشت به دهه 80 در تلاش است تا تعلیقی در دل این فیلمنامه ایجاد کرده و مخاطب را با شخصیت‌های داستانش در دل قصه همراه کند.
حیدری، ایده این فیلم را از داستان کوتاهی با عنوان «ممکن است خیلی‌ها برای مردنش گریه کرده باشند» گرفته که نوشته خود او است و  قبل از تولید فیلم به چاپ هم رسیده است.
کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، کارگردانان فیلم سینمایی «ارغوان» با انتخاب بازیگرانی همچون آزاده صمدی، مهتاب کرامتی، مهران احمدی و مرتضی اسماعیل کاشی تلاش کردند تا با استفاده از دو نسل متفاوت در بازیگری جریان جدیدی را ساخته باشند که گویی موفق هم عمل کرده‌اند.
در فلش بک‌ها به دهه 50، فضا و رنگ‌بندی کار متناسب با همان سال‌ها است. چیدمان اشیاء، طراحی لباس، فضا و حتی صدای بازیگران به شیوه اغراق‌شده و قابل‌باور طراحی‌شده است و با برگشت به دهه ۸۰  فضا، فرم و قاب‌بندی طراحی زنده به خود گرفته است و با توجه به روایت کلاسیک اثری از رمانتیسم عاشقانه به چشم می‌خورد و موسیقی تم پررنگی است که در فیلم دیده می‌شود.
ارغوان از دو ساخته قبلی کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار قصه محورتر است و به لحاظ تعدد شخصیت، کار خلوت‌تری از دو فیلم قبلی است.یک قصه آرام که سراسر عشق و موسیقی است.
ارغوان به لحاظ شیوه کارگردانی نیز با شبانه و شبانه‌روز تفاوت‌هایی زیادی دارد و با توجه به اینکه فیلم در سینمای مستقل و بدون حمایت دولتی تهیه‌شده ،می‌توان گفت که از دسته آثار خوب سینمای خصوصی به شمار می‌رود.
مریم بوبانی، مهران احمدی، شقایق فراهانی، نسیم ادبی از بازیگرانی هستند که در«ارغوان» بازی می‌کنند و مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر بزرگ عرصه تئاتر که علیرغم جوان بودن، بازیگر بسیار پخته و توانایی است ، با حضورش جان تازه‌ای به این فیلم بخشیده است.

لینک خبر: http://artna.org/fa/news/view/20963/%DB%8C%DA%A9+%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%B1%D9%88%D8%B2%C2%AB+%D8%A7%D8%B1%D8%BA%D9%88%D8%A7%D9%86%C2%BB+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%A2%D9%88%D8%A7+%D9%88+%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AF





:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: