چگونه بخشهایی از متن را در Word غیر قابل ویرایش و تغییر کنیم
نوشته شده توسط : blogkhan
گاهی اوقات لازم است که یک فایل مستند Word را در اختیار همکاران یا دوستان خود یا هر شخص دیگری قرار دهید تا تغییرات و ویرایش هایی در آن صورت بگیرد. اما لازم است تا بخش هایی از این متن به هیچ وجه قابل تغییر نباشد و افراد دیگر جز شما قادر به ویرایش آنها نباشند. برای این موضوع راهکاری در Word وجود دارد که موضوع امروز ما است.

به گزارش «تابناک» فایل های مستند Word شما گاهی واجد بخش هایی است که از اهمیت اساسی برخوردار هستند و به هیچ وجه نباید در آنها تغییراتی اعمال شود. حال اگر فایل مستند خود که مثلا حاوی پایان نامه شما است، در اختیار شخصی برای ویرایش قرار بگیرد، چگونه از عدم اعمال تغییرات در این بخش ها اطمینان حاصل میکنید؟

برای این موضوع نرم افزار واژه پرداز مایکروسافت یعنی Word یک ابزار ذاتی دارد که بخش هایی از متن را که شما تعیین میکنید، به گونه ای مشخص میشازد که به جز شما شخص دیگری قادر به ویرایش آن نخواهد بود. این راهکار در زمانی که فایل مستند خود را برای ویرایش یا همکاری در اختیار دیگران قرار میدهید بسیار مفید خواهد بود.

بگذارید با هم نگاهی به این ترفند ساده در Word داشته باشیم:

اما قبل از شروع باید متذکر شویم که این ترفند تفاوت اساسی با Document Protection دارد که به شکل کامل یک فایل مستند را قفل و غیر قابل ویرایش میکند.

مشخص کردن بخش هایی از متن برای





:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: