"خط ویژه" یک فیلم سیاسی نیست
نوشته شده توسط : blogkhan

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر (کاخ جشنواره)؛ نشست فیلم سینمایی "خط ویژه"ع صر روز دوشنبه 14 بهمن ماه ساعت 18 با حضور "مصطفی کیاییگ کارگردان و بازیگران این فیلم "میلاد کی مرام"، "هانیه توسلی"، "سام غریبیان"، "هومن سیدی"، "محسن کیایی"، "میترا حجار"، "پریناز ایزدیار"، "لشکری"،تهیه کننده)؛ "رضا یزدانی"، خواننده تیتراژ؛ "سینا حجازی" خواننده تیتراژ ابتدایی، "رضا درستکار" منتقد و "نیما جعفری جوزانی " فیلمبردار برگزار شد.   
 
در ابتدای این نشست "رضا درستکار" گفت: گاهی اوقات نگاه منتقدانه ما باعث تلخی اوقات برخی افراد می شود اما در این شرایط که سینما تبدیل به سینمای محفلی شده و از تکاپو افتاده فیلمی همچون خط ویژه با میزانسن های خوب و بازی های خوب بازیگرانش قادر به آشتی دادن سینما با مخاطبان است.   
 
سپس "مصطفی کیایی" کارگردان خط ویژه گفت: از همان ابتدا سعی در ایجاد یک نوع یک دستی خاص در کلیت فیلم داشتیم و سعی کردیم که فیلم به سمت یک فضای رئال پیش برود.   
 
وی افزود: به نظر من خط ویژه یک فیلم اکشن نیست زیرا اکشن بودن تنها در دویدن و تعقیب و گریز نیست بلکه اکشن بودن باید در فیلمنامه، بازی ها و ریتم رعایت شود.   
 
وی با اشاره به نحوه شکل گیری ایده این فیلم در ذهن خود عنوان کرد: قصه فیلم از یک اتفاق ساده شروع شد؛ من روزی برای گرفتن یک وام ازدواج به بانک رفته بودم اما مدارک درخواستی آن ها به گونه ای بود که انگار من یک وام 2 میلیاردی می خواستم در حالی که این وام 2 میلیاردی را به برخی افراد با کمترین مدارک می دادند و این موضوع را به عنوان یک دغدغه و معضل اجتماعی جوانان به تصویر کشیدم.   
 
کیایی با اشاره به تفاوت فیلم نامه "خط ویژه" با فیلم نامه "آقازاده ها" ادامه داد: فیلم نامه خط ویژه را بعد از رد شدن کامل "آقازاده ها" نوشتم؛ شاید یک شخصیت شبیه آن چه در "آقازاده ها" بود در این فیلم وجود داشته باشد اما به طور کلی ربطی به آن ندارد زیرا برای آقازاده ها در اصل پروانه ساخت صادر نشد.
 
وی بیان کرد: من این فیلم نامه را براساس واقعیت های جامعه ساختم اما دو جمله در این فیلم همه آن چه را که من می خواستم بگویم را بیان می کند جمله "میلاد کی مرام" که می گفت: "پول های بانک برای مردم است و ما آن را به مردم بازمی گردانیم" و جمله "هومن سیدی" که می گفت: "از دیشب تا حالا کلی پول جابه جا کردم اما هنوز 8 میلیارد آن باقی مانده است"؛ این جمله نشانگر این موضوع است که بخش کوچکی از این پول می تواند کار خیلی از افراد را راه بیاندازد.   
 
این کارگردان عنوان کرد: فیلم من یک فیلم سیاسی نیست بلکه دغدغه مردم را به تصویر می کشد زیرا هر انسان عدالتخواهی خواهان این است که جامعه اش عاری از هرگونه تبعیض باشد.   
 
کیایی در پایان صحبت هایش گفت: "امیرنوبخت" از صدای بم برج میلیارد ناراضی بود ولی امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.   
 
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با تماشای این فیلم خستگی از تن تمام این گروه دربیاید.
 
در ادامه لشکری تهیه کننده این فیلم بیان کرد: "مصطفی کیایی" به عنوان یک کارگردان در سینما حرف زیادی برای گفتن دارد و قول می دهم اتفاقاتی که در پخش ضد گلوله رخ داد در این فیلم با برنامه ریزی ها تکرار نشود.
 
وی اظهار داشت: محتوای این فیلم دغدغه همه ماست زیرا همه ما از نداشتن فرصت برای رشد و توزیع ناعادلانه فرصت ها ازیت می شویم.   
 
وی با اشاره به پایان فیلم ادامه داد: پایان این فیلم و به خصوص تصاویر مطالب روزنامه ها فضای امید را نشان می دهد که امیدوارم این اتفاق روزی به واقعیت تبدیل شود.
 
وی بیان کرد: این فیلم در راستای اتفاقات جامعه به سمت امید در حرکت است و امیدوارم رانت خواری در جامعه ما کم شود.   
 
لشکری بیان کرد: هیچ بانکی اسپانسر ما نبود و به سختی لوکیشن برای برخی از سکانس هایمان پیدا می کردیم.   
 
وی بیان کرد: پیام فیلم ما به هیچ عنوان قانونگریزی نبود و ما پایبندی به قانون را آموزش دادیم.   
 
در ادامه این نشست "هانیه توسلی" گفت: برای دومین بار است که خط ویژه را تماشا می کنم و به راستی این فیلم و گروه آن را دوست داشتم زیرا کارگردان آن کار خود را به خوبی بلد بود.   
 
سپس "میترا حجاز" گفت: ترجیح می دهم درباره کار خودم اظهارنظر نکنم زیرا باید دیگران به اظهارنظر در خصوص کار من بپردازند اما به طور کلی خوشحالم که در کنار کارگردان باهوش و بااستعداد و بااخلاقی همچون مصطفی کیایی کار کرده ام.   
 
وی افزود: برخلاف کلیشه رایج در سینما مبنی بر دیر پرداخته شدن حقوق هایمان لشکری این بار برای پرداخت حقوق هایمان به طور مداوم با ما تماس می گرفت و از این بابت از او تشکر می کنم.   
 
حجار عنوان کرد: این فیلم پشت صحنه خوبی داشت و آن چه را که روی پرده نمایش داده شد دوست می داشتم.
 
در ادامه "پریناز ایزدیار" گفت: این فیلم یک گروه فوق العاده داشت و امیدوارم بار دیگر فرصت همکاری با این گروه و گروه هایی این چنینی پیش بیاید و مردم این کار را دوست داشته باشند.   
 
در ادامه "میلاد کی مرام" اظهار داشت: نباید خودمان را گول بزنیم زیرا چنین موضوعاتی در جامعه ما بسیار است و باید با فیلم معضلات اجتماعی را نشان دهیم و امیدوارم در دولت تدبیر و امید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
 
وی افزود: این یک فیلم قصه محور است و هر چیزی که در فیلم نمایش داده شد حاصل همکاری تمام افراد گروه است.   
 
در ادامه "هومن سیدی" دیگر بازیگر این فیلم گفت: از بازی در چنین فیلم خوبی بسیار خوشحال هستم زیرا در چند سال گذشته تنها فیلمی بود که از خجالت در صندلی فرو نرفتم و جا دارد بگویم جای "مصطفی زمانی" در اینجا خالی است زیرا از کار کردن در کنار او بسیار  لذت بردم.   
 
"سام قریبیان" دیگر بازیگر این فیلم در ادامه گفت: من بازیگر نیستم و نقش هایی که ایفا می کنم نوعی شیطنت و به تعبیری پا کردن در کفش بازیگران است و به نظر من یک قریبیان برای سینمای ما کافی است.   
 
وی افزود: با توجه به سناریوی بسیار خوب این فیلم در صورتی که دعوت همکاری برای آن را رد می کردم من آدم بسیار کم هوشی می شدم.   
 
قریبیان ادامه داد: نوع نقش من به گونه ای بود که بازی کمی با اکثر بازیگران داشتم و از این موضوع افسوس می خورم.   
 
در ادامه "رضا یزدانی" خواننده تیتراژ پایانی این فیلم گفت: من به عنوان کسی که بیشترین تیتراژ فیلم ها را در سینمای ایران دارد از خواندن تیتراژ این فیلم بسیار خوشحال هستم زیرا کارگردان و تهیه کننده این فیلم با پیشنهاد به موقع در هنگام فیلمبرداری من را در جریان کار قرار دادند به طوری که برخی از سکانس ها را از نزدیک می دیدم و به نظر من این شیوه دعوت درست ترین شیوه ممکن است.   
 
"سینا حجازی" خواننده تیتراژ ابتدایی این فیلم عنوان کرد: باعث افتخار من است که در این فیلم بودم زیرا لشکری به صورت حرفه ای با این موضوع برخورد کرد.   
 
در ادامه "محسن کیایی" گفت: من این فیلم را دوست داشتم و فیلم هایی هم چون ب"عدازظهر سگی سگی"، "ضد گلوله" و "خط ویژه" از یک گروه جوان تشکیل می شدند به طوری که متوسط سنی آن ها 34 سال بود و امیدوارم ما جوان ها حمایت شویم.
 

در پایان "نیما جعفری جوزانی " فیلمبردار این فیلم گفت: من در این فیلم تجربه فیلم شلوغ کار کردن را داشتم و میزانسن های کار را به شکلی میزانسنی و نه به صورت قاب بندی درآوردیم که به نظر من تجربه جدیدی بود و از کار کردن با کیمیایی بسیار خوشحال هستم.






:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: