کارتون هایی که باید ببینید!!!شمار8و9و10و11و12
نوشته شده توسط : blogkhan
 

قسمت دوم انیمیشن بری با احتمال بارش کوفته قلقلی
ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی ۲  یک انیمیشن علمی- تخیلی-کمدی به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز انیمیشن است که توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده. این فیلم در واقع دنباله‌ای‌ست بر انیمیشنی به همین نام که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده بود. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته جود و ران بَرِت نوشته شده است. کودی کامرون و کریس پیرن (Cody Cameron, Kris Pearn) به عنوان کارگردانان، کریک بادی فِلت تهیه‌کننده و فیل لورد و کریس میلر که کارگردانان قسمت اول بودند، به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، و جان فرانسیس تِلی، جاناتان گلداستین و اریکا ری دی‌نوجا به عنوان فیلم‌نامه‌نویسان با این انیمیشن همکاری کرده‌اند. ضمن این‌که اکثر صداپیشگان هم در قسمت قبل حضور داشته‌اند: بیل هَدِر در نقش فلینت، آنا فاریس در نقش سم اسپارک، جیم کن در نقش تیم، اندی سمبرگ در نقش بِرِنت، نیل پاتریک هریس در نقش استیو، بنجامین برت در نقش مانی، تری کروز در نقش افسر ایرل۰٫، ویل فورت در نقش چستروی و کریستین اسکال در نقش بارب اورانگوتان.داستان فیلم از ادامه قسمت اول آغاز می‌شود، یعنی جایی که ماشین تولید غذایی که فلینت اختراع کرده بود از کنترل خارج می‌شود، اما فلینت مخترع جوان و دوستش موفق می‌شوند که شرایط را مدیریت و دستگاه را متوقف کنند. در این قسمت فلینت و دوستش مجبورند که از شهر خودشان خارج شوند. اما زمانی که ماشین غذا بیدار میشود، تعدادی موجود و جانورانی از جنس غذا پدیدار می‌شوند و شرایط بحرانی جدید ایجاب می‌کند  که آن‌ها برگردند و دنیا را از ویرانی نجات دهند. به حیوان‌هایی که از جنس خوراکی‌ها تولید شده‌اند، فودی‌مال می‌گویند. مثلاً همبرکبوت (همبرگر به اضافه عنکبوت)، یا سگ‌موز (سگ به اضافه موز).
این انیمیشن که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ روی پرده رفت، با هزینه تولید ۷۸ میلیون دلار به فروش ۱۰۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۷۷ میلیون دلار در مجموع رسید.

 

پرندگان آزاد (Free Birds)

انیمیشن سینمایی پرندگان آزاد
پرنده‌های آزاد یک انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی کمدی ماجرایی است که توسط Real FX تهیه شده و جیمی هوارد کارگردانی آن را برعهده داشته کرده که انیمیشن موفق “هورتون صدای یک هو را می‌شنود” را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل “در جستجوی نمو”، “شرکت هیولاها” و دو قسمت اول “داستان اسباب بازی” نیز بوده است.او با همکاری اسکات موزیر فیلم‌نامه را نوشته است. آون ویلسن، رودی هارلسن و امی بوهلر صداپیشگان این انیمیشن هستند.
پرندگان آزاد که با بودجه‌ای حدود ۵۵ میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و به فروش ۱۷ میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسید. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.این انیمیشن آمریکایی که در ابتدا “بوقلمون‌ها” نام داشت داستان رجی بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک روبرو می‌شود.جیک رئیس و تنها عضو جبهه آزادی بوقلمون‌ها است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال ۱۶۲۱ می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.”پرندگان آزاد” اول نوامبر ۲۰۱۳ اکران شده است.

 

افسانه ساریلا (The Legend of Sarila)

افسانه ساریلا
این انیمیشن به کارگردانی نانسی فلورانس ساواند در ۲۲ فوریه ۲۰۱۳ روی پرده رفت. افسانه ساریلا محصول کشور فرانسه، فروش ۸٫۵ میلیون دلاری را در زمان اکران خود تجربه کرده است.

 

ارنست و سلستین (Ernest & Celestine)

انیمیشن ارنست و سلستین
انیمیشن تحسین شده ارنست و سلستین محصول مشترک فرانسه و بلژیک،بر اسا س مجموعه داستان پرخواننده ای به همین نام  نوشته گابریل ونسان ، به شیوه دوبعدی توسط استفان اوبیه، ونسان پاتار و بنجامین رنر با بودجه‌ای ۹٫۶ میلیون یورویی ساخته شده است و ۵ دسامبر ۲۰۱۲ اکران شد.این انیمیشن جایزه سزار بهترین فیلم پویانمایی در فرانسه را از آن خود کرده است .دانیل پناک نویسنده سرشناس رمان «غم مدرسه» برنده جایزه رنودوی ۲۰۰۷،فیلمنامه این انیمیشن را نوشته است.
ارنست خرس گنده و سلستین موش کوچولو، کاراکترهای اصلی فیلمنامه‌ای هستند که دانیل پناک نویسنده مطرح فرانسوی آن را نوشته و مراحل تهیه و ساخت آن توسط گروهی از نویسندگان داستان مصور به انجام رسیده است. این نخستین باری است که پناک، در دنیای سینما قلم زده است.ماجرای فیلم برخورد غیرمنتظره موش کوچولویی به نام سلستین با خرس گنده‌، لوده دوره‌گرد و نوازنده‌ای به نام ارنست است که هر دوی آن‌ها از تنهایی و ناامیدی در زندگی رنج می‌برند اما به رغم همه سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی همراه با هم دنیای تازه‌ای برای خودشان می‌سازند.

 

این مجموعه داستان از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ در ۲۴ جلد در سراسر جهان در دسترس خوانندگان قرار گرفت. نیویورک تایمز هم سال ۱۹۸۲ جلد اول داستان «ارنست و سلستین» را در فهرست ۱۰ اثر برتر داستان مصور آن سال جای داد. گابریل ونسان نویسنده فرانسوی اثر با نام واقعی مونیک مارتین سال ۲۰۰۰ در سن ۷۲ سالگی درگذشت.
فارست ویتاکر ، مکنزی فوی، لورن باکال،پل جیاماتی،ویلیام اچ مکی ، مگان مولالی ، نیک آفرمن و جفری رایت صداپیشگان نسخه انگلیسی زبان این انیمیشن زیبا هستند .

خومبا (Khumba)

انیمیشن خومبا
این انیمیشن محصول آفریقای جنوبی است و از تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۳ در آمریکا و ۲۵ اکتبر در آفریقای جنوبی اکران شده است.
کارگردان خومبا آنتونی سیلوستون و فیلمنامه نویس آن نیز خود سیلوستون به همراه رافائلا دله دان است.خومبا که داستان گوره خری به همین نام را روایت می کند که بدنش نیمی راه راه و نیمی ساده است و از جانب قبیله اش همواره مورد سرزنش قرار می گیرد، تا اینکه …صدا پیشگی نقش خومبا را جیک تی آستین برعهده داشته است.
یک حماسه قدیمی از دل تاریخ و فرهنگ خاص ساکنان قطب. انیمیشنی که نه قرار است با زرق و برق هالیوودی انیمیشن‌ها شما را غافلگیر کند و نه داستان‌های امتحان پس داده  دیسنی را دارد و نه خلاقیت مبهوت کننده پیکسار را. اما خود به خود چیزی  دارد که بقیه ندارند و آن عظمت وقدرت داستانی است که نسل‌ها و سینه به سینه نقل شده وجزییات وشاخ وبرگ پیدا کرده است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: