گزارشی از شب چهارم کنسرت + عکس های شب آخر + متن ترانه های اجرا شده در کنسرت
نوشته شده توسط : blogkhan

متن کامل ترانه های اجرا شده در کنسرت توسط مهران مدیری:

 

رستم ازین نفس و هوا زنده بلا مرده بلا

زنده و مرده وطنم نیست بجز فضل خدا

 

رستم ازین نفس و هوا زنده بلا مرده بلا

زنده و مرده وطنم نیست بجز فضل خدا

 

تا که خرابم نکند کی دهد آن گنج به من

تا که به سیلم ندهد کی کشدم بحر عطا



رستم ازین بیت و غزل ای شه و سلطان ازل

مفتعلن مفتعلن، مفتعلن کشت مرا

 

رستم ازین نفس و هوا زنده بلا مرده بلا

زنده و مرده وطنم نیست بجز فضل خدا

 

رستم ازین نفس و هوا زنده بلا مرده بلا

زنده و مرده وطنم نیست بجز فضل خدا

--------------------------------------------------------------------

 

شاه صنم زیبا صنم آی

بوسه زنم لبهای تو



وای ابریشم قیمت نداره

حیف از اون موهای تو

حیف از اون موهای تو

 



به قرآن مجید آیه آیه

 وای دلم، هر روز و شب سوی تو آیه



اگر از طعنه های مردم نترسم

به دنبالت می آیم مثل سایه یار گلم

 آی یار گلم

 

ابریشم قیمت نداره

 وای ابریشم قیمت نداره

 

حیف از اون موهای تو

حیف از اون موهای تو

حیف از اون موهای تو

 

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار

 


همون ماهی که از قبله زند سر
نشون از طاق ابروی تو داره یار

 

ستاره آسمون نقش زمینه یار

خودم انگشترم یارم نگینه یار

 


خداوندا نگه دار نگین باش

که یار اول و آخر نگین یار

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار  

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار  

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار


همون ماهی که از قبله زند سر
نشون از طاق ابروی تو داره یار

 

ستاره آسمون نقش زمینه یار

خودم انگشترم یارم نگینه یار


خداوندا نگه دار نگین باش

که یار اول و آخر نگین یار

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار

 

 کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار  

 

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار
کدوم ماه جلوه روی تو داره یار  

--------------------------------------------------------------------

آره بارون میومد
آره بارون میومد خوب یادمه
مث آخرای قصه، که آدم می ره به رویا
آره بارون میومد خوب یادمه

آره بارون میومد خوب یادمه

 


زیر لب زمزمه کردم
کی می تونه این دل دیوونه رو از من بگیره؟
اون قَدَر باشه که من این دل و دستش بدم و چیزی نپرسه
دیگه حرفی نمونه بعد نگاهش
آره بارون میومد خوب یادمه

آره بارون میومد خوب یادمه



یه غروب بود روی گونه هات
دو تا قطره که آخرش نگفتی بارونه یا اشک چشمات
اما فرقی هم نداره
کار از این حرفا گذشته

دیگه قلبم سر جاش نیست


آره بارون میومد خوب یادمه

 آره بارون میومد خوب یادمه



خیلی سال پیش
توی خوابم دیده بودم تو رو با گونه ی خیست

 اونجا هم نشد بپرسم بارونه یا اشک چشمات
اونجا هم نشد بپرسم

 

اونجا هم نشد بپرسم بارونه یا اشک چشمات
اونجا هم نشد بپرسم



آره بارون میومد خوب یادمه

 آره بارون میومد خوب یادمه

 


آره بارون میومد خوب یادمه

 آره بارون میومد خوب یادمه

--------------------------------------------------------------------

بیا بریم دشت
کدوم دشت
همون دشتی که خرگوش خواب داره
ای وله


بچه صیاد به پایش دام داره
ای وله
بچه صیدم را مزن
خرگوش دشتم را مزن


خواب خرگوش به خواب یار میماند وله ی
خواب خرگوش به خواب یار میماند وله ی



بیا بریم کوه
کدوم کوه
همون کوهی که اهو ناز داره
ای وله


بچه صیاد به پایش دام داره
ای وله
بچه صیدم را مگیر
خرگوش دشتم را مگیر
اهوی کوهم را مگیر


خال اهو به خال یار میماند وله ی
خال اهو به خال یار میماند وله ی



بیا بریم باغ
کدوم باغ
همون باغی که قمری تاب داره
ای وله


بچه صیاد به پایش دام داره
 

ای وله
بچه صیدم را مزن
خرگوش دشتم را مزن
اهوی کوهم را مزن
قمری باغم را مزن


چرخ قمری به چرخ یار میماند وله ی
چرخ قمری به چرخ یار میماند وله ی



بیا بریم کوه
کدوم کوه
همون کوهی که عقاب تاب داره
ای وله


بچه صیاد به پایش دام داره

ای وله
بچه صیدم را مزن
خرگوش دشتم را مزن
اهوی کوهم را مزن
قمری باغم را مزن


چنگ عقاب به چنگ یار میماند وله ی
چنگ عقاب به چنگ یار میماند وله ی

 

 خواب خرگوش به خواب یار میماند وله ی

خال اهو به خال یار میماند وله ی

چرخ قمری به چرخ یار میماند وله ی

چنگ عقاب به چنگ یار میماند وله ی

 


گزارشی از شب چهارم کنسرت

 

ساعت ۵ راه افتادیم و توی ترافیک گیر کردیم و راه نیم ساعت رو ۱ ساعت و نیم طی کردیم تا رسیدیم. یه مقدار از جمعیت پشت در بودند بعضی ها تو حیاط و... از بازرسی که گذشتیم بلیط هامون رو سوراخ کردند و پس دادند.  وارد سالن شدیم در های سالن اصلی هنوز بسته بود ساعت۷:۲۰ در ها باز شد و رفتیم سمت صندلی ها و قتی دیدم جامون کجاست خیلی تعجب کردم. دید خیلی خوبی نداشت میتونم بگم از اونجا قط پشت سر آقای مدیری رو میتونستم ببینم ماشاالله انقدرم همه به شماره صندلی توجه میکردند که نگو!!! هرکی هر جا دوست داشت مینشست ما هم از فرصت استفاده کردیم رفتیم ردیف اول صندلی اول قسمت وسط طبقه ۲ دقییا صندلی پهلوی نور پرداز ها و صدا بردار. میتونم بگم بهترین جای طبقه۲ بود جالب اینجاست چون پایین یه کم جا داشت بعضی ها بعد آنتراک رفتن طبقه پایین!!!!! اما من از ترس از دست دادن جام از صندلیم تکون نخوردم جای ساعت ۷:۳۰ - ۷:۵۰ برنامه شروع شد این نورپردازا هی میگفتند بگین مشکل برق داریم دیرتر شروع کنیم اما مشکل از ترافیک بود مثل اینکه مانی رهنما یا یکی از عوامل پشت ترافیک بودند. بالاخره شروع شد اول مانی رهنما اومد به احترام مرحوم خسرو شکیبایی همه ایستاده کف زدند و ترانه ای برای ایشون خوانده شد.این مانی رهنما ول کن نبود مگه میرفت!!!!!

 

از بیسیم نورپرداز شنیدم که ارکستر آقای مدیری آماده اند که بیان همه ی افراد اون دور و بر که شنیدند صوت و کف و جیغ و........ من گفتم حتما الان نوازنده ی تار و کمانچه و پیانوی کلاسیک و کلا ساز های سنتی می آیند آخه یه پیانوی خیلی قشنگ اونجا بود که رهنما باش آهنگ نواخت (خدایی دلم واسه رهنما سوخت هرچی تیکه میانداخت و پرت و پلا میگفت هیشکی نمیخندید) من یهو ماتم برد نوازنه درام و پرکاشن و گیتار بای و گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک و ترومپت اومدند یکی اون وسط کمانچه داشت (گروه دارکوب بودند) پیش خودم گفتم خدایا یعنی چی؟ مهران مدیری و گیتار الکتریک؟ همین جور گذشت و یه خورده سازاشونو کوک کردند باز تو بیسیم گفتند مهران مدیری از سمت راست ورودی مرکز میاد نور رو تنظیم کنید از اینورم گفتند صندلی مهران مدیری رو آماده کنید دیگه من رو به قبله بودم تصمیم گرفتماون چند لحظه ی اول رو فیلم نگیرم و فقط دست بزنم و تو حال خودم باشم ..

 

مهران مدیری وارد میشود و در لحظه اول برای همه دست تکان میدهد  ............ منو جو گرفت از جام پریدم بالا دستتتتتتتتت صوت جیغ بای بای مامانم گفت بگیر بشین دختر زشته باور کنید حسی داشتم که نمیتونم بنویسم امیدوارم همتون تجربه اش کنید آقای مدیری همون کتی رو وشیده بودند که تو شب شیشه ای به تن داشتند+پیراهن مردانه آبی+شلوار قهوه ای+کفش جیر قهوه ای+اون ساعتشون که بند چرم مشکی داره+حلقه مشکیه که تو انگشت حلقه ی دست راستشونه (چشام دراومد تا دیدم)

 

از اینجا به بعد بر طبق نوار ضبط شده مینویسم:

 

مهران مدیری:سلام علیکم

 

جمعیت :جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ صوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت هوراااااااااااااااااااااا

 

مهران مدیری : سلام

 

جمعیت :جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ صوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت هوراااااااااااااااااااااا

 

مهران مدیری:خیلی متشکرم از اینکه..........

 

جمعیت :جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ صوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت هوراااااااااااااااااااااا

 

مهران مدیری: خیلی متشکرم از اینکه تشریف آور.....

 

جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ صوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت هوراااااااااااااااااااااا

 

مهران مدیری: قربونتون برم مرسی .........

 

دیگه جمعیت ترکیدن جیغ بوسسسسسسسسسسسسس جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ

(یکی این وسط از صوت زدن خودش خوشش اومده بود)

 

مهران مدیری: امشب امشب امشب(صوت جیغ)امشب امیدوارم که شب بسیار خوب و بیاد ماندنی برای هممون باشه من دیروزم خدمت همهکسانی که تشریف آوردند عرض کردم دیروز صبح اومدم بند کفشم رو ببندم کمرم گرفت (خنده همه) اینکه نمیتونم وایسم باید بنشینم بخونم ببخشید

 

یکی این وسط که سکوت شد جیغ بنفش کشید(وووووووو وووووووووو) همه خندیدند

 

مهران مدیری:یه کم اگه ممکنه صدای منو تو مانیتورم بیشتر کنید در ضمن من توی جمعیت آقای حبیب رضایی رو دیدم (دست) و سروش صحت (دست) و خانوم جنیدی(دست). آقای محمد رضا فروتن هم هستند(دست جیغ)

 

موسیقی ترانه ای با لهجه محلی خراسانی از نظر من عالی بود آقای مدیری با سوز دل و از ته دل میخوند این آهنگ های عاشقانه رو تا عاشق نباشی نمیتونی بخونی بعضی وقت ها سرش رو به آه تاسف تکون میدادند انگار تموم اجزای صورتشون گریه میکرذ اما اشکی تو کار نبود!!

 

(کدوم کوه و کمر بوی تو دارد یار    کدوم مه جبهه ی روی تو دارد یار)

آهنگ که تموم شد...(دست صوت جیغ هورا)

 

مهران مدیری:یه ذره کیبورد رو تو مانیتور من زیاد کنید. این خوب بود؟

 

جمعیت:(جیغ صوت با صدای کمتر از قبل)

 

مهران مدیری: نه مثل اینکه زیادم خوب نبود

 

جمعیت: (خنده)

 

مهران مدیری: یه ترانه ای هست که برای همتون بایدآشنا باشه حتما و اگه اجازه بدین بخونیم

 

جمعیت:دست زیاد

 

مهران مدیری: کلا امشب سالن یه کم کم انرژیه (همه خودشونو با دست خفه کردند) خب حالا خوب شد نه به خاطر خودتون میگم

 

موزیک .....بعد از ۲ مین قطع شد و همه دست زدند و متعجب چرا متن نداشت

 

مهران مدیری:یه لحظه(همه سکوت) بیا بریم دشت کدوم دشت............(دست صوت)

 

آهنگ تموم شد همه دست زدند

 

مهران مدیری:(همه سکوت) یه مطلبی رو میخواستم بگم این هنوز تموم نشده بیا بریم باغ کدوم باغ همون باغی............................

 

بالاخره تموم شد(همه دست زدند)

یکی از وسط جمعیت:دوست داریم(جیغ سوت)

 

مهران مدیری:خیلی ممنونم مرسی منم عاشقتونم (دست)یه چیزیم بگم ما یعنی من خودم به تنهایی از روز ۹ آذر که دیگه چیزی نمونده تقریبا ۲۰ روز با گروه دارکوب در اریکه ایرانیان کنسرت داریم(دست سوتتتتتتتت من دیگه دستام کبود شد اینقدر دست زدم)

 

مهران مدیری:یه آهنگ دیگه ای هم هست که شاید براتون آشنا باشه تو کنسرت های قبل اجرا شد

 

ارکستر در حال کوک کردن صدای ناهنجاری تولید میکرد

 

مهران مدیری:{خطاب برای صدای ناهنجار}:کشت خودش رو(خنده)یه کم باید تحمل کنید بچه ها کوک کنند خودشون رو(همه از خنده ترکیدند)

 

و زیباترین آهنگ دنیا اجرا شد :

 

آره بارون می اومد خوب یادمه۲

 مثل آخرای قصه که آدم رو میبره به رویا آره بارون می اومد خوب یادمه

زیر لب زمزمه کردم کی میتونه دل دیوونه رو از من بگیره

اونقدر باشه که من دلرو دستش بدم و چیزی نپرسم دیگه حرفی نمونه بعد نگاهش

 آره بارون می اومد خوب یادمه۲

یه غروب بود روی گونه های تو ۲

که آخرش نگفتی بارونه یا اشک چشمات

اما فرقیم نداره کار از حرفا گذشت و دیگه قلبم سر جاش نیست

 آره بارون می اومد خوب یادمه۲

خیلی سال پیش توی خوابم دیده بودم تو رو با گونه ی خیست۲

اونجا هم نشد بپرسم بارونه یا اشک چشمات۲

آره بارون می اومد خوب یادمه۴

 

(آقای مدیری این اهنگ رو به نحو خاصی خوندند)

دسسسسسسسسسسسسسستتتتتتتت جییییغغغغغغغ

 

مهران مدیری:من عین خارج میخوام معرفی کنم گروه رو (خنده)

 

نوید سپهر: کیبورد (دست) اسماعیل حسینی :گیتارآکوستیک(دست)شروین مهاجر:کمانچه(دست)مسعود همایونی:گیتار الکتریک(دست)دارا دارایی :گیتارباس(دست)بهنام ابطهی:درام(دست)امید حاجلویی:ترومپت(دست)وهمایون نصیری:پرکاشن و سرپرست گروه(دست)

 

مهران مدیری:امید یه آلبوم جدید داره که خیلی قشنگه به نام الگرو که از ۷ / ۸ روز دیگه به بازار می آد(۷روز؟ ۷ روز؟) بله ۷روز

 

و آهنگ آخر پخش شد (آقای مدیری از همه کمتر اجرا داشتند دقیقا ۳۹دقیقه ۴ تا اهنگ در صورتیکه رضا یزدانی ۸ تا آهنگ خوند و مانی رهنما ۱ساعت و ۵ دقیقه بود و اجرای عصارم از ایشون بیشتر بود)

 

:(..خستم از این نفس و هوا

 زنده بلا مرده بلا

زنده و مرده وطنم

 نیست بجز فضل خدا...)

 

تمام که شد:

مهران مدیری:خیلی متشکرم خوشحالم که امشب در کنارتون بودم امیدوارم بتون خوش گذشته باشه و به امید دیدارتون .دوستتوندارم شب به خیر

 

وتمام شد و من دیگه مثل اول نشدم شاید باورتون نشه سر رضا یزدانی چند لحظه خوابم برد انقدر حالم بد بود.

 

با تشکر از کیمیا ی عزیزم


 

 

 

 برای دیدن بقیه ی عکس ها یه ادامه مطلب مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: