مرد 2 هزار چهره !!! + آغاز پیش تولید کار نوروز 88 + یادداشتی درباره کنسرت مشترک مدیری + 2 عکس جدید
نوشته شده توسط : blogkhan

آغاز پيش‌توليد براي پخش در نوروز 88؛

بازگشت «مهران مديري» با سومين مجموعه نوروزي

 

خبرگزاري فارس: «مهران مديري» مجموعه تلويزيوني نوروز شبكه سه سيما را كارگرداني مي‌كند.

 

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، مجموعه تلويزيوني نوروز 88 نيز به كارگرداني «مهران مديري» ساخته خواهد شد.


بنابر اين گزارش، اين سريال، سومين سريالي است كه «مهران مديري» كارگرداني آن را براي پخش در ايام نوروز بر عهده مي‌گيرد كه داستان آن توسط تيم نويسندگانش در سال‌هاي اخير متشكل از پيمان قاسم‌خاني، محراب قاسم‌خاني، امير مهدي ژوله و خشايار الوند نوشته مي‌شود.


بنا بر اين گزارش، بازيگران اين مجموعه تلويزيوني كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده، در حال انتخاب هستند و مهران مديري اين روزها، مشغول بازبيني لوكيشن‌ها براي آغاز كار است.


مديري پيش از اين مجموعه تلويزيوني «جايزه بزرگ» در سال 84 و «مرد هزار چهره» را در سال 87 براي پخش در ايام نوروز كارگرداني كرده است.


وي در كارنامه خود كارگرداني و بازي در جنگ‌ها و كارهاي تركيبي كه در ايام نوروز پخش شده‌اند را نيز در كارنامه كاري خود دارد و برخي از مجموعه‌هاي روتين «مديري» نيز در ايام نوروز ادامه يافته اما «حايزه بزرگ» و «مرد هزارچهره» دو مجموعه داستاني هستند كه مديري آنها را براي پخش در نوروز ساخته است.


«مرد هزار چهره» آخرين مجموعه تلويزيوني «مهران مديري» در مقام كارگردان است.


در اين مجموعه تلويزيوني كه در ايام نوروز 87 به روي آنتن شبكه سه سيما رفت، بازيگراني چون پرويز فلاحي‌پور، علي‌رضا خمسه، پژمان بازغي، سيامك انصاري، رضا فيض نوروزي، اكرم محمدي، اسماعيل سلطانيان، بهاره رهنما، سروش صحت، پرستو گلستاني، نادر سليماني، نصرالله رادش، غلامرضا نيكخواه، رامين پور ايمان، فلامك جنيدي، شقايق دهقان، اليكا عبدالرزاقي، روشنك عجميان،‌سعيد پيردوست، ساعد هدايتي، علي لك‌پوريان و ... ايفاي نقش كردند.


گفت‌وگو با فارس ارائه شد

توضیحات مدیر شبکه سه درباره «مرد دو هزار چهره» مدیری

 

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه سه سیما درباره مجموعه تلویزیونی «مرد دو هزار چهره» به کارگردانی «مهران مدیری» گفت: طرح این سریال به شبکه ارائه شده و ما در حال بازبینی طرح آن هستیم.

 

علی‌اصغر پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: «مهران مدیری» طرحی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای به شبکه سه سیما ارائه کرده تا با نام موقت «مرد دو هزار چهره» برای ایام نوروز در شبکه سه سیما ساخته شود.


وی افزود: در کنار مدیری گروه‌های دیگری نیز طرح‌‌های خود را ارائه کرده‌اند و ما در حال حاضر مشغول ارزیابی طرح‌ها هستیم تا هر کدام بهتر بود، به ساخت آن اقدام کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که امکان ساخت سریال مهران مدیری چقدر است؟ گفت: داستان‌های این مجموعه در ادامه همان سریال مرد هزارچهره است و هنوز اصلاحات و بازنویسی آن انجام نشده، انتخاب این طرح نیز به نظر اعضاء شورا بستگی دارد که این سریال را انتخاب می‌کنند یا خیر.


«مهران مدیری» پیش از این مجموعه تلویزیونی «جایزه بزرگ» در سال 84 و «مرد هزار چهره» را در سال 87 برای پخش در ایام نوروز کارگردانی کرده است.


وی کارگردانی و بازی در جنگ‌ها و کارهای ترکیبی که در ایام نوروز پخش شده‌اند را نیز در کارنامه کاری خود دارد و برخی از مجموعه‌های روتین «مدیری» نیز در ایام نوروز ادامه یافته اما «جایزه بزرگ» و «مرد هزارچهره» دو مجموعه داستانی هستند که مدیری آنها را برای پخش در نوروز ساخته است.


«مرد هزار چهره» آخرین مجموعه تلویزیونی «مهران مدیری» در مقام کارگردان است.


 
 
 

یادداشتی درباره اجرای اخیر مهران مدیری در کنسرت مشترک اخیرش؛
جمع آدم‌های صمیمی

 

آرمین ابراهیمی: از آلبوم «از روی سادگی» چهار تا خریدم. همان وقت ها، در روزهای سردی که آلبوم تازه منتشر شده بود و هنوز مردم به سختی باور می کردند کسی که روی جلد است و با لبخند به ما نگاه می کند همان «مهران مدیری» سریال های بی نمک شبانه باشد. اما من یادم می آید، همان موقع، و پس از آن که زمزمه ی اجراهای زنده ی مُدیری در مطبوعات پیچیده بود حسابی روی صدایش ایمان داشتم. تا آنجا که با وجود وضع وخیم مالی با دوستانم هماهنگ کردیم و یکی از شب های سالن میلاد، آن وسط ها، در ردیف های ششم و هفتم نشستیم به تماشای کنسرت مدیری. گرچه هیچ وقت راجع به اشعار کارهایش احساس خوبی نداشته ام اما همواره موسیقی دلنواز «فردین خلعتبری» و صدای گرم و پُر و گاهی نوستالژیک خودش می چربید.

 

 در این سال ها هم، پی کارهای جسته و گریخته ای که انجام می داد مثل تیتراژ آغازین «باغ مظفر» یا آن سریال پلیسی بی معنا که حتی اسم اش را در یاد ندارم، کارهایش را تعقیب می کردم. و با خبرهای گوناگون و بی اساس – نظیر این که قرار است با «شاهکار بینش پژوه» کار کند یا شایعه ی ضبط آلبوم دوم - به خودم اجازه ی خیال پردازی می دادم. تا این کنسرت مشترک با «رضا یزدانی» نازنین و «عصار» و «مانی رهنما». با این که از میانه های کنسرت سررسیدم و انتظار نداشتم بتوانم عصبانیت و استرسم را کنترل کنم اما چنان از اجراهای درست و خوبِ این آدم های صمیمی لذت بردم که تقریبا با هدر رفتن نیمی از پول بلیط کنار آمدم. راستش، نمی دانم دلیل اش چه می تواند باشد، اما سطح تمام اجراهای این کنسرت چند شبه خیلی بالاتر از حد توقع ام بود. گرچه اجرای یزدانی را با هیچ کدام از آن دیگران نمی شود مقایسه کرد اما در تقابل با تصوری که ما از کنسرت های بی حال و ناامیدکننده ی مثلا عصار داشتیم، اثر روی صحنه، چند پله بالاتر ایستاده بود. شاید هم این حس بر می گردد به مدیریت خوب کلیت این مجموعه. اجرای مدیری هم مثل همیشه، با انرژی و اصولی بود. البته یادآور آن کاست با جلد آبی رنگ که بعد در جلد سیاه و سفید دوباره منتشر شد نبود، اما بالغ بود. رشد و پیشرفت از آن هویدا بود. یادم می آید بعد از اولین برخورد با «از روی سادگی» در یک میهمانی، رفتم میدان انقلاب و چهار تا کاست بسته بندی شده خریداری کردم، که هنوز سه تایش دست نخورده باقی مانده اند برای آینده ام، برای کسانی که دوستشان خواهم داشت تا بتوانم لذت شنود یک آلبوم مهجور دهه های رفته ی عمرم را با ایشان تقسیم کنم. این ها دست نخورده می مانند تا خواننده ی خسته از نقش بازی کردن و خلق کمدی های سطحی، آلبوم بعدی را رو کند.

 


آذر ماه و همراه با گروه دارکوب؛
کنسرت مهران مدیری برگزار می‌شود
 


فرهنگ آشتی - مهران مدیری که ماه گذشته به مدت پنج روز در کنار علیرضا عصار، رضا یزدانی و مانی رهنما در تالار وزارت کشور حاضر شد و قطعاتی را اجرا کرد بار دیگر تصمیم دارد روی سن بیاید و قطعاتی را در مایه‌های موسیقی محلی خراسانی و ایرانی همراه با سازهای کوبه ای اجرا کند. این کنسرت نیز همچون کنسرت یونیسف به همراه گروه موسیقی دارکوب خواهد بود و هم اکنون در مراحل اخذ مجوز است. گروه دارکوب به همراه مدیری این روزها مشغول تمرین قطعات هستند.

مدیری اولین آلبوم موسيقي اش در سال 79 را به نام «از روی سادگی» به آهنگسازی بابک بیات و فردین خلعتبری در مقام خواننده منتشر کرد اگرچه پیش از آن در آلبوم «دلتنگی‌ها» علاقه‌اش به موسیقی را با اجرای دکلمه‌هایی روی موسیقی ثابت کرده بود. او نخستين كنسرت رسمي خود را در بهمن ماه 1383 در تهران اجرا كرد، با انتخاب هوشمندانه ملودي‌ها، تصنيف‌ها و صداي دلنشيني كه از سوي شنوندگان آثارش مقبول افتاده بود، ثابت كرد كه موسيقي را خوب مي شناسد و نيز سليقه مردم هنردوست ايران را!

مدیری ازپنج سالگي با موسيقي آشنا شد و از 12 سالگي به طور جدی به موسيقي كلاسيك گوش مي‌داد و به داشتن يكي از كامل‌ترين آرشيوهاي موسيقي كلاسيك معروف است.

خودش در مورد ورودش به دنیای موسیقی می‌گوید: «پیشنهاد فردین خلعتبری بود گفت بیا و بخوان که این کار راکردم. اینکه چه بازتابی داشت، نمی‌دانم، یکی از علاقه‌های اصلی و ایده‌آل‌ها در زندگی‌ام همین است. خواندن را به شدت دوست دارم. چون مرا راضی می‌کند. فکر می‌کنم حس خوبی منتقل می‌کنم به کسی که می‌شنود یعنی کسانی که شنیده‌اند گفته‌اند چون سعی می‌کنم به طبیعت نزدیکتر باشد ادامه این کار خیلی برایم مهم است. خیلی کوه می‌رفتم. دوستانم مرا مجبور می‌کردند تا بخوانم و بعد سعی کردم کمی جدی این کار را انجام دهم. بعد رفتم رادیو و در کلاس شرکت کردم تا تعلیم موسیقی سنتی ببینم. 2 تا 3 جلسه رفتم. شاید این موضوع به 17ـ 18 سال پیش بر گردد و بعد فرصت نکردم ادامه بدهم، می‌شود گفت که تعلیم ندیدم».

او که در خانواده‌ای اهل موسیقی بزرگ شده و بزرگترين برادرش از پيانيست‌هاي قابل است پسرش را هم به هنرستان موسیقی فرستاده که الان سال‌های آخر هنرستان را سپری می‌کند. خوانندگی تیتراژ سریال‌های «هم نفس» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده»، «مهر و ماه»، «شب‌های برره» و «باغ مظفر» از دیگر فعالیت‌های او در زمینه موسیقی محسوب می‌شود. برای برگزاری کنسرت مدیری به همراه گروه موسیقی دارکوب هماهنگی‌های لازم در زمینه اخذ مجوز اماکن نیز انجام شده است. به نظر می‌رسد که در زمینه انتخاب گروه نیز مدیری هوشمندی لازم را به خرج داده و سراغ گروهی رفته که پیش از این علاقه شان را به هنرمندان سینما تلویزیون نشان داده‌اند و با هنرمندانی چون «حامد بهداد» و «محمدرضا گلزار» قطعاتی را به صحنه برده‌اند




:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: