در حاشیه تمام شد، مدیری روزه سکوت خود را نشکست!
نوشته شده توسط : blogkhan
در حاشیه تمام شد، مدیری روزه سکوت خود را نشکست!
 
بانی فیلم آنلاین:

بانی فیلم - گروه تلویزیون: «من هفت سال است با جایی صحبت نکرده‌ام، اگر اجازه بدهید روزه سکوتم را نشکنم». این دو جمله را مهران مدیری به آهستگی و با لبخند در گوش غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما زمزمه کرد و خبرنگار واحد مرکزی خبر با رندی آنرا گرفت و روی آنتن برد تا کارگردان «در حاشیه» درد دل‌های کوتاهش را در پایان قسمت آخر فصل اول سریالش بزند. هر چند مدیری آنطور که در گزارش واحد مرکزی خبر گفت، طی سالهای اخیر چندان هم روزه سکوت نداشته و اتفاقاً چند بار با علاقه و محبت، گپ‌های کوتاهی با بانی فیلم داشت. او ویژه برنامه نوروز سال گذشته هم به استودیوی برنامه احسان علیخانی رفت و خبر بازگشت خود به تلویزیون را پس از چند سال دوری، تأئید کرد. او در جملاتی که پنجشنبه شب گذشته در پایان قسمت سی‌ام «در حاشیه» گفت، تلویحاً ماجرای حمایت مردم از سریالش را با لحن تأکید آمیز خاصی مطرح کرد تا به نوعی دلخوری‌اش را از واکنش‌های تند و تیز وکلا و پزشکان علیه آن منتقل کند. او گفت: « از مردم  عزيز كه از مجموعه‌هاي قبلي من نيز مانند اين مجموعه حمايت كردند متشكرم. استقبال شما از اين سريال بيشتر از سريال‌هاي گذشته بود و من بسيار از اين مساله خرسندم و از شما تشكر مي‌كنم. فصل اول سريال با پخش قسمت سي‌ام به پايان مي‌رسد. از ابتدا نيز قرار بود اين سريال در سه فصل و هر فصل 30 قسمت ساخته و پخش شود كه از اين پس گروه ما كار توليد و آماده سازي دو فصل ديگر اين مجموعه را آغاز خواهد كرد».
نظر مردم درباره «در حاشیه»
بیش از 60 درصد بینندگان مجموعه تلویزیونی «درحاشیه» انتقادات وارد شده بر این سریال را مبنی بر کاهش اعتماد به کادر پزشکی بی مورد دانستند. به گزارش روابط عمومي رسانه ملي در يك نظرسنجي عمومي كه در مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سيما انجام شد 8/60 درصد مخاطباني كه سريال در حاشيه را مشاهده كرده بودند معتقدند اين مجموعه تاثيري در كاهش اعتماد آنان به كادر پزشكي كشور نداشته است .در اين نظرسنجي كه به صورت تلفني برگزار شد 429 نفر از افراد بالاي 12 سال شركت داشتند . به اعتقاد مخاطباني كه تقريبا همه قسمت هاي اين مجموعه را مشاهده كرده بودند ، انتقاداتي كه از سريال در حاشيه شد وارد نبوده و اين مجموعه تنها با ابزار طنز به برخي مشكلات اشاره كرده است .از زمان پخش مجموعه تلويزيوني درحاشيه به كارگرداني مهران مديري كه در فضايي بيمارستاني ضبط مي شد اعتراضاتي مطرح شد مبني بر اينكه اين سريال سعي در تضعيف جايگاه پزشكان و بدبين كردن جامعه به اين قشر دارد . عوامل توليد اين مجموعه و مديران سيما اين انتقاد را رد كرده اند.
تکذیب ادعای خشایار الوند
در همین حال تهیه کننده سریال «در حاشیه» در گفت و گویی،اظهارات جالب توجه خشایار الوند یکی از نویسندگان قبلی آنرا تکذیب کرد. الوند درمصاحبه با یک هفته نامه گفته بود که وزارت بهداشت در اوج اعتراضات پزشکان به این سریال، پیشنهاد کرد تا هزینه‌های تولید را بدهد، به شرطی که پخش آن متوقف شود. او این ادعا را چندی قبل با یکی از خبرنگاران بانی فیلم هم در میان گذاشته بود.
وزیر بهداشت هیچ پیشنهادی برای تعطیلی «در حاشیه» نداد
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» درباره شایعه پرداخت هزینه ساخت این سریال از سوی وزیر بهداشت برای پخش نشدن آن را شایعه دانست و تکذیب کرد.
حمیدرضا مهدوی به فارس گفت: «این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد و بنده آن را تکذیب میکنم. یکی از رسانه ها در مصاحبه ای که با آقای خشایار الوند از نویسندگان سریال داشته، شیطنت کرده و این جمله را به نقل از او گفته است. نه در شأن ریاست محترم رسانه ملی و نه در شأن وزیر محترم بهداشت  است که چنین نقل قول‌هایی به ایشان نسبت داده شود. خوشبختانه در حال حاضر تعامل خوبی وجود دارد و امیدوارم این تعامل در فازهای بعدی هم به خوبی ادامه پیدا کند».
مدير شبكه سه: با زندان رفتن «درحاشيه» موافقترم!
مدير شبكه سه سيما هم درباره این سریال گفت: مجموعه تلويزيوني «درحاشيه» از ابتدا براي سه بخش 30 قسمتي (مجموعاً90 قسمت) طراحي شده بود و براساس همان طرح اوليه و البته با اندكي تغييرات انجام شد. سيد غلامرضا ميرحسيني در گفت وگو با روابط عمومي رسانه ملي با بيان اين مطلب تصريح كرد : همزمان با توليد قسمت هاي آغازين، تصميم گرفته شد تا اين مجموعه تلويزيوني در نوروز 94 و پس از ايام شهادت حضرت زهرا(س) پخش شود كه اين موضوع به فرايند توليد، شتاب و سرعت بيشتري داد.
او با توضيح اين مطلب كه توليد فازدوم مجموعه «درحاشيه» پس از وقفه‌اي كوتاه آغاز مي‌شود، گفت: از بين چند سوژه‌اي كه مدنظر است، يك موضوع نهايي و انتخاب خواهد شد؛ البته شخصاً از بين سوژه هاي مطرح شده با موضوع حضور شخصيت‌هاي اين سريال در زندان بيش‌تر موافقم و معتقدم كه لوكيشن واحد و حضور آدم‌هاي مختلف از اقشار جامعه و ماجراهاي متعدد اين آدم‌ها، خود به خود  كشش و جذابيت توليد 30 قسمت را دارد. وي اظهار اميدواري ‌كرد، فاز دوم مجموعه «درحاشيه» هم با كيفيت و مطلوبيت بيش‌تري توليد و تا درمعرض ديد علاقه‌مندان به اين سريال قرار گيرد.
توصیه رییس سازمان نظام روان شناسی درباره «در حاشیه»
رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور با توجه به واکنش پزشکان و وکلا به سریال در حاشیه، تاکید کرد: این دو قشر باید الگوی صبر و بردباری برای مردم باشند. عباس علی الهیاری به ایرنا گفت: اگر فرد در شرایط ثبات و آرامش روحی و روانی کامل باشد، نباید حتی با تندترین انتقادها واکنشی این چنینی نشان دهد. متاسفانه افراد جامعه ما سابقه خوبی در پذیرش انتقاد ندارند و این موضوع در سال های گذشته به دلیل مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی و تحریم ها افزایش یافته است.
وی، پزشکان و وکلا را بخش نخبه ای از جامعه عنوان کرد و افزود: انتظار از این بخش از جامعه این است که بردبارتر رفتار کنند.
او در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه اگر سریال طنزی در مورد جامعه روان شناسان، ساخته شود، واکنش شما چه خواهد بود؟ اظهار داشت: قطعا از آن استقبال می کنم زیرا می دانم در جامعه روان شناسی، تخلفاتی انجام می گیرد و نقد می تواند سبب رفع آن شود.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: