به شايعات توجه نكنيد؛ «پايتخت 4» و «دردسرهاي عظيم 2» مناسبتي اند
نوشته شده توسط : blogkhan

آخرين اخبار درباره سريال هاي ماه رمضان امسال   

 به شايعات توجه نكنيد؛ «پايتخت 4» و «دردسرهاي عظيم 2» مناسبتي اند   

 بانی فیلم آنلاین:
باني فيلم: حواشي منفي سريال هاي نوروز امسال تلويزيون و ضعف هاي ساختاري برخی از آنها موجب شده تا چشم اميد همه به مهمترين مناسبت پيش رو يعني ماه رمضان باشد. در واقع مديران جديد تلويزيون، ماه رمضان امسال را آزموني جدي براي سنجش توان خود در برنامه سازي به ويژه در حوزه سريال مي بينند. عيارسنجي و آزمايشي كه مديران تازه وارد مي توانند روي آن حساب ويژه اي باز كرده و با تلاش براي افزايش سطح كيفي آثار نمايشي مختص اين مقطع، براي خود اعتبار كسب كنند. ضمن آنكه كسب توفيق در اين آزمون، مي تواند منتقدان را ساكت كند و از حجم بازخوردهاي منفي بكاهد.

حالا در اين شرايط دوباره نام چند گزينه براي پخش در ماه رمضان به گوش مي رسد كه البته طبق اطلاع خبرنگار ما، تنها سه گزينه قطعي هستند و بقيه نامها در حد شايعه و گمانه زني هاي بدون شانس قرار دارند. بر همين اساس شبكه يك سريال «پايتخت 4»، شبكه دو «گاهي به پشت سر نگاه كن» و شبكه سه «دردسرهاي عظيم 2» را در ماه رمضان 94 روي آنتن خواهند برد.
فرضيه نامحتملحال با اين وصف، شنيده مي‌شود تلويزيون دو گزينه ديگر يعني «در حاشيه» و «زشت و زشت تر» را نيز براي اين مناسبت در نظر گرفته است كه هر دو به نوعي آلتوناتيو «دردسرهاي عظيم 2» هستند. در اين فرضيه چنين مطرح مي‌شود كه چون در ماه رمضان تلويزيون في نفسه به دليل حال و هواي اين ايام مخاطبان بيشتري را متوجه خود خواهد ديد، پس هر اثري كه روي آنتن ببرد بيننده خود را خواهد داشت. از سويي، سريال برندي همچون «پايتخت 4» كه از ابتدا با در نظر داشتن مضامين و فضاي ماه رمضان جلوي دوربين رفته، به تنهايي مي تواند تكيه گاه مطمئني براي جلب آمار مثبت باشد. در واقع گفته مي‌شود تلويزيون نمي خواهد به اصطلاح همه تخم مرغ هاي خود را در يك سبد بگذارد. بر همين اساس ترجيح مي دهد سريالي مانند «دردسرهاي عظيم 2» كه در پخش سري نخست خود ثابت كرد پتانسيل جلب رضايت تماشاگران را دارد، در مقطع ديگري در جدول پخش جا نمايي كند.فرضيه ها و شايعاتي كه طبق اطلاع خبرنگار باني فيلم، نزديك به واقعيت نيستند؛ چرا كه گويا به سازندگان «دردسرهاي عظيم 2» سفارش شده از المان هاي ماه رمضان از جمله سفره افطار و سحري در سريال بهره ببرند و همين مسئله، بر پخش آن در ماه رمضان صحه مي گذارد، از سويي اگر تلويزيون «دردسرهاي عظيم 2» را براي زمان ديگري ذخيره كند، بي معنا خواهد شد و لطف خود را از دست خواهد داد.
اوضاع و احوال «پايتخت 4»توليد سازندگان «پايتخت 4» كه حدود دو هفته پيش در چين كليد خورد، با بازگشت گروه از اين كشور، در شمال ايران و شهر شيرگاه در حال پيگيري است. اين روزها همه بازيگران جلوي دوربين رفته اند به جز عليرضا خمسه و بازيگران نقش دو قلوهاي دختر كه در داستا نقش فرزندان نقي و هما را دارند و دو كودك تازه انتخاب شده هستند كه بازي آنان  نيز از امروز آغاز مي‌شود. به گزارش باني فيلم، گروه در لوكيشن خانه ارسطو در شیرگاه مشغول تصويربرداري هستند. تاكنون حدود هشت قسمت فيلمنامه سريال نيز نوشته شده است و گروه نويسندگان متشكل از خشايار الوند و حسن وارسته به سرپرستي محسن تنابنده همچنان در حال نگارش هستندمحسن تنابنده، احمد مهرانفر، ريما رامين فر، نسرين نصرتي، هومن حاجي عبداللهي، منگ ژن هانگ(چوچان) و عليرضا خمسه در اين سريال به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي الهام غفوري بازي دارند. اگر چه قصه سريال در ماه رمضان مي گذرد، اما هنوز سازندگان خلاصه داستاني از سري جديد ارائه نكرده اند. ضمناً سازندگان به دلیل گریم متفاوتی که برای نقی (تنابنده) طراحی کرده اند، فعلاً تصمیم دارند عکسی از سکانسهای شیرگاه در اختیار رسانه ها قرار ندهند.
شبكه دو و سريال غير مناسبتيشبكه دو پس از ايام نوروز در 18 فروردين خيال همه و خود را راحت كرد و سريال جديد مازيار ميري را براي ماه رمضان خود كنار گذاشت تا دغدغه و دردسر آنتن نداشته باشد. هر چند پيش از اين شنيده مي شد اين شبكه قصد دارد سريال در حال توليد چند قسمتي «كيميا» را در اين روزها روي آنتن ببرد و يا سريال تازه كليد خورده محمد حسين لطيفي با عنوان «تنهايي ليلا» براي اين ايام در نظر گرفته شده كه هر دو منتفي شدند.«گاهي به پشت سر نگاه كن» به تهيه كنندگي رضا انصاريان گروه بازيگران نسبتاً خوبي دارد كه امين تارخ و محمد متوسلاني در صدر آن هستند و بقيه عبارتند از: شبنم مقدمي، هدايت هاشمي، اليكا عبدالرزاقي، بهاره كيان افشار، سعيد چنگيزيان، نگار عابدي، حميد ابراهيمي و ...اين سريال سال گذشته در تهران تصويربرداري شد و پيش بيني ها حكايت از آن داشت زمستان پارسال يا بهار امسال روي آنتن رود. قصه مجموعه با محوريت حمايت از توليدات داخلي و اعتماد به نخبگان ايراني، هيچ ارتباطي با ماه رمضان ندارد و توسط محمود محمد سلطاني و مسعود کرمی نوشته شده است. این سریال روایت زندگی مردی کارخانه‌دار به نام تابش است که با ماجراهای متعددی روبه رو می‌شود. او مرد خودساخته‌ای است که کارش را از صفر شروع کرده اما، اکنون که کارخانه‌اش توسعه یافته از طرفی با مشکلی به نام واردات بی‌رویه اجناس خارجی روبه‌روست و از سویی اطرافیان و دشمنان دیرینه‌اش تصمیم دارند او را با پاپوش ورشکسته کنند.میری تجربه ساخت سریال خوش ساخت و پربیننده «گاوصندوق» رادر کارنامه دارد که احتمال می‌رود سریال جدید او نیز موفق باشد.
شبکه سه با دست پردر این میان همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، شبکه سه با چند گزینه، دست پری برای استقبال از ماه رمضان دارد، اما در این میان «دردسرهای عظیم 2» بهترین و قطعی‌ترین گزینه است.البته سیدغلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه دیروز در این باره در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سریال مدیری گفت: سعی داریم در فرصتی کوتاه تولید فاز دوم سریال «در حاشیه» را کلید بزنیم. این امر به دلیل انتظار مخاطبان سیما و نیز کاستن از افزایش هزینه های تولید است.یکی از پیشنهادهای همکاران رسیدن فاز دوم این سریال برای ماه مبارک رمضان است و بر همین اساس نیز مجموعه عوامل تولید تمام تلاششان را برای این امر می کنند».او در ادامه البته به «دردسرهای عظیم 2» هم اشاره داشته و توضیح داده اگر مجموعه «در حاشیه» آماده نشود، سریال برزو نیک نژاد جای آن را می‌گیرد!سري دوم این مجموعه به تهيه کنندگي مهران مهام و کارگرداني برزو نيک‌نژاد، نیمه فروردین امسال در تهران کليد خورد. تصويربرداري در منزلي حوالي سوهانک آغاز شد و گروه هفته پیش به خانه ای حوالی شهرک غرب رفتند.گروه دوباره با پایان این بخشها از دیروز به سوهانک بازگشتند.تدوين سريال را نيز حسين غضنفري آغاز کرده است. سري اول دردسرهاي عظيم اواخر مرداد ماه سال گذشته در 26 قسمت از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت. سري دوم اين سريال در تهران و لوکيشنهايي حوالي بلوار ارتش و سوهانک ساخته مي‌شود. تمام بازيگران سري اول سريال از جمله مهدي هاشمي، جواد عزتي، الناز حبيبي، مريم سعادت، پرستو گلستاني، زهره فکور صبور، مهران رجبي، اشکان اشتياق، شهين تسليمي، امير غفارمنش، صفا آقاجاني، بهشاد شريفيان، محمد مهدي مطلبي و... در اين سري هم حضور دارند. ضمن آنکه حسين محب‌اهري، فريده سپاه منصور، مه لقا باقري، فرزاد حاتميان، قدرت‌الله صالحي و آرزو مفتاحي و اميرحسين صديق نيز به تازگي به اين جمع پيوسته‌اند.نويسندگي اين سري را عليرضا کاظمي پور و امير عربي برعهده دارند و در خلاصه داستان آن آمده است: «با پيدا شدن بچه‌اي در ماشين و آمدن خانواده لطيف (جواد عزتي) از شهرستان و دعوت از خانواده پدري بهار (الناز حبيبي)، آندو دچار دردسرهاي فراواني مي‌شوند. فرحان (مهدي هاشمي) که خود را مديون کمک‌هاي لطيف و بهار مي‌داند، سعي مي‌کند مشکلات پيش آمده براي آنها را حل و فصل کند، اما...». گروه تولید در شهرک غرب سکانس‌هایی با بازی حسین محب اهری و سپاه منصور را در نقش پدربزرگ و مادربزرگ بهار و صدیق در نقش عموی بهار ضبط کردند. آخر هفته جاری نیز قرار است چند سکانس خیابانی در تهران ضبط شود.
مناسبت‌ها را رعایت کنید، لطفاً!آنچه گذشت، اخبار جدید تولید و پخش سریال‌های ماه رمضان امسال بود که امید می‌رود تلویزیون با پایبندی به جذابیت و اهمیت پخش آثار مرتبط مناسبتی، لذت تماشای آنها را برای مردم مضاعف کند. نکته‌ای که طی دو سه سال گذشته چندان از سوی مدیران پیشین تلویزیون رعایت نمی‌شد و به حال و هوای سریالها در مناسبتها، آسیب می‌زد، از جمله دو سریال «مهمانان ویژه» (جواد رضویان) و «دختری به نام آهو» (قدرت الله صلح میرزایی) که قرار بود نوروز سال 91 پخش شوند، اما مدیران شبکه تهران با انتخاب «فراموشی» (سعید سلطانی) آندو را پس از نوروز روی آنتن بردند که طبیعتاً ایام عید گذشته بود و لطفی نداشت. همچنین در همین سال سریال «پروانه» (جلیل سامان) که برای ایام دهه فجر سال 90 تولید شده بود، آنقدر در تولید با وقفه مواجه شد که در اقدامی بی‌ربط، اردیبهشت سال 91 پخش شد. جالب آنکه مدیران وقت تلویزیون نیز از این تصمیم خود دفاع کردند و آنرا عادی دانستند! سال 91 را می‌توان رکورددار این گونه انتخاب‌های نادرست دانست، چرا که در اواخر آن سال هم سریال مناسبتی «یه تیکه زمین» (مهدی کرمپور) را به جای ماه محرم، در ماه صفر به پخش رساند.در هر حال امید می‌رود با تصمیم گیری درست و کارشناسی مدیران جدید، در آینده شاید تکرار چنین مواردی نباشیم و هر سریال در مقطع متناسب با مضمون خود، در کنداکتور جای داده شود.





:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: