ابهامات تازه در اکران فیلم "نهنگ عنبر"
نوشته شده توسط : blogkhan
http://www.uplooder.net/img/image/79/b1c7fb3dfe0d131b6eefc4cf2c138a8f/14-12-21-18185013930930000516_PhotoL.jpg

 

در حالیکه قرار بود فیلم جدید سامان مقدم برای اکران دوم امسال روی پرده برود اما شنیده می شود این فیلم مثل «خانه دختر» با مشکلات عدیده ای برای اکران روبرو شده است.
این فیلم که به «نهنگ» تغییر نام داده البته پروانه نمایش دارد اما ظاهرا با مخالفت مدیران ارشاد برای اکران در مقطع فعلی روبرو شده است. گفته می شود حضور علی جنتی و حجت الله ایوبی در مجلس و انتقاداتی که کمسیون فرهنگی مجلس از فیلم ها داشتند در این تصمیم سازمان سینمایی بی تاثیر نبوده است.
البته در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش تکلیف این فیلم و «خانه دختر» مشخص خواهد شد.
نکته جالب اینجاست که هر دو فیلم پیش از این پروانه نمایش گرفته بودند اما به سیاق فیلم هایی چون «عصبانی نیستم»، «خانه پدری» و «قصه ها» با مشکل اکران عمومی روبرو شده اند.
این فیلم داستان «ارژنگ صنوبر» (رضا عطاران) است. مردی پنجاه ساله است که تماشاگر همراهش می‌شود تا تجربه های متفاوت و پیچیده اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را بازگو کند.
رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، حسین سلیمانی و امیرحسین رستمی بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم سال قبل در آستانه نمایش در جشنواره فیلم فجر از این فستیوال کنار گذاشته شد.

در حالی که کمدی "نهنگ عنبر" با نام "نهنگ" اکران میشود ماجراهای یک زن بوالهوس و عشق وافری که وی به آمریکا دارد را به تصویر می کشد اما رسانه های مخالف از زیرپا گذاشتن اصول توسط این فیلم حرف می زنند.

در یکی از تازه ترین موارد روزنامه اصولگرای "کیهان" در خبری کوتاه با انتقاد از قرار گرفتن این فیلم در برنامه اکران "نهنگ عنبر" را اثری دانسته که در قالب قصه‌ای عاشقانه به روابط ایران و آمریکا می‌پردازد!
این رسانه در توصیف خود از این فیلم می نویسد: داستان این فیلم به روابط ایران و آمریکا در قالب قصه‌ای عاشقانه می‌پردازد!

این روزنامه با اشاره به یکی دیگر از ساخته های پرحاشیه مقدم یعنی "صدسال به این سالها" توقیف آن فیلم را به دلیل سیاه نمایی بیان کرده و "نهنگ" را ساخته ای ضعیف توصیف می کند.

این رسانه هیچ توضیح کاملی درباره ربط داستان فیلم با رابطه میان ایران و آمریکا ارائه نمی کند و صرفا به یک جمله کلی در این باره بسنده می کند.





:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: