شهاب حسینی - کارگاه بازیگری در جشنواره فیلم کوتاه سما + عکس ها
نوشته شده توسط : blogkhan

 اندیمشک جوان : حضور شهاب حسینی بازیگر مطرح سینما در کارگاه بازیگری  جشنواره فیلم کوتاه سما با استقبال کم‌نظیری از سوی علاقه‌مندان به سینما  همراه بود و تعداد کثیری از دوستداران هنر هفتم را به سینما فلسطین کشاند.

 به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه سما، شهاب حسینی در نخستین  سمینار بازیگری درجشنواره فیلم «سما» در میان استقبال زیاد مخاطبان در سالن اصلی سینما فلسطین گفت: جریان بازیگری‌ای که من تجربه کرده‌ام همواره در این مسیر بوده که در خدمت انسان و انسانیت باشم و در این راه حقایقی را لمس کردم که تنها منحصر به خودم نیست و وظیفه دارم آن را در اختیار جوانانی که امروز مقابل من نشسته‌اند، بگذارم. وی با اشاره عرصه فیلم کوتاه که جشنواره «سما» نیز براساس آن برگزار می‌شود، بیان کرد: فیلم کوتاه آینده سینمای ایران را در درون خود دارد.

این بازیگر عنوان کرد: هنر، جوششی است و بازیگری از این قاعده مستثنا نیست. هر حرفه‌ای در عرصه هنر اقیانوس عمیقی است که انتها ندارد و هر چه هنرمند جلوتر می‌رود با این واقعیت تلخ مواجه می‌شود که حجم نادانسته‌هایش بیش از دانسته‌هایش است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه زندگی بشریت در حال تغییر و تحول است و مفاهیم با همان سرعت زندگی بشر رشد می‌کنند و حال اینکه این پرسش باقی است که با سرعت تغییر و تحول چه باید کرد؟ حسینی در پاسخ به این پرسش گفت: برای پاسخ به این پرسش دو منظر باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول اینکه یک هنرمند خودش را به سرخوشی بزند و بگوید حالا که جامعه مهر تایید به من زده است من به همین راضی هستم و لذت می‌برم اما گونه دیگری از مواجهه در روح هنرمند وجود دارد و اگر کسی جست‌وجوگر باشد و روح و ذهنی پرجوش و خروش داشته باشد به هر لذتی دلخوش نخواهد بود. این سخن می‌تواند کاملا دو وجه متضاد داشته باشد به این معنا که هنر یک معشوق باشد که آدمی را به دنبال خودش بکشد یا کابوس باشد که فرد مدام از دست نیافتن به پرسش‌های خود بهراسد. این بازیگر سینما با اشاره به اینکه بازیگری یکی از وجوه نمایش است، بیان کرد: یک سوال بنیادین نیز مطرح است و آن اینکه چرا پدیده هنر از اساس در میان نسل بشر بوجود آمده و بشر براساس کدام نیاز دنبال هنر رفته است. به اعتقاد من هنر نمایش ریشه در آیین و اعتقادات بشری دارد و خاستگاه هنر نمایش در این آیین‌ها است.

هنر بازیگری امتیاز ویژه‌ای بین سایر هنرها ندارد چرا که معتقدم کار هنر عین ارائه خدمات به فکر و اندیشه انسان‌هاست.  حسینی ادامه داد:  در جهان برای هر یک از آدم‌ها مسؤولیتی در نظر گرفته شده و هر فرد باید به این نتیجه برسد که می‌خواهد چه کار کند. اگر هنر را به درخت تشبیه کنیم بازیگری یکی از شاخه‌های این درخت است که این شاخه زمانی درست رشد می‌کند که ریشه‌های محکم اندیشه و تفکر در آن جاری باشد پس هر یک از ما سینماگران در حوزه‌های مختلف موظف هستیم درست عمل کنیم، چرا که تولید فکر و اندیشه می‌کنیم و تفکر، ماده اولیه زندگی است. حسینی ادامه داد: ویژگی کسانی که بزرگ فکر می‌کنند این است که دنبال گرفتن حق خود از زندگی نیستند  بلکه به این می‌اندیشند که چطور حق خودشان را به زندگی ادا کنند و سینما در این راستا بسیار موثر است، چرا که سینمای سالم می‌تواند در جامعه سالم فضای تبادل نظر را ایجاد کند.

کارگردان فیلم «ساکن طبقه وسط» در ادامه صحبت‌های خود گفت: روح هنرمند باید جست‌وجوگر باشد و به راحتی قانع نشود. سینما، تئاتر و تلویزیون در ارائه کیفیت یک ساختار را دارد اما زمین هر یک از این سه عرصه با هم متفاوت است و همین تفاوت در زندگی شخصی هنرمند تاثیر می‌گذارد و او را معتاد می‌کند اعتیادی که خانواده و عمرش را صرف آن می‌کند. به اعتقاد من فعالیت در عرصه سینما با جنگ در میدان نبرد فرقی ندارد، چرا که رزمنده‌ای که به دفاع می‌رود از زندگی خود می‌گذرد و در عرصه سینما نیز اوضاع همانطور است.

این بازیگر به هنرمندان جوان توصیه کرد: در هنر بویژه در سینما دنبال کمیت نباشید. متاسفانه بسیاری از جوانان امروز بیش از آنکه دنبال کیفیت باشند به کمیت می‌اندیشند و عجله دارند هر چه زودتر به موقعیت مناسب برسند ولی باور کنید این راه به خطا رفتن است. وی در پایان صحبت‌هایش با بیان این مطلب که هنر بازیگری عین کار خدمات رفتگران شریف شهرداری است، گفت: به اعتقاد من بین حرفه بازیگری و کار شریف رفتگری فرقی نیست، چراکه اگر رفتگر کارش را به درستی انجام ندهد زندگی بشر مختل می‌شود و هنر بازیگری هم مصداق همین مثال است، چرا که اگر کارش را درست انجام ندهد به افکار جامعه صدمه می‌زند. پس از پایان

صحبت‌های شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران علاقه‌مندان حاضر در سمینار بازیگری، سوالات خود را که اغلب مربوط به چگونگی بازی گرفتن در فیلم کوتاه بود مطرح کردند.


  

 





:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: